אוכל מקסיקני זה לא רק טורטיות - כל מה שצריך לדעת על אוכל ומקסיקו

אוכל מקסיקני אותנטי ואמתי מחזיר אנשים רבים בארץ אל מחוזות ילדותם או שמעלה בהם זיכרונות מתקופות חיים רחוקות. אצל אחרים הוא מזכיר טיול ארוך במדינה האקזוטית ויש לא מעט כאלה - שפשוט אוהבים את האוכל, שכן הוא תואם לטעם ולהעדפות הקולינריות שלהם. כדאי מאד לדעת שהאוכל המקסיקני לא מורכב אך ורק וטורטיות כי אם מסוגים רבים של מאכלים בשריים וצמחוניים והוא מהווה חגיגה אמתית לפה ולקיבה.


אוכל מקסיקני - כמו שאוכל לטיני אמור להיות!

מקסיקו מהווה חלק ממרכז ודרום אמריקה ומכיוון שהשפה הספרדית היא המובילה בה - יש במטבח האופייני לה גם לא מעט השפעות מהמטבח הספרדי והים תיכוני. פאייה נחשבת גם במקסיקו למנת דגל במסעדות רבות. מדובר על תבשיל קדרה שמכינים אותו במחבת רחבה והוא כולל אורז וסוגים שונים של בשרים, עופות, דגים ופירות ים ובשילוב ירקות שונים על פי הטעם. המנה שמתקבלת מלאה בטעם וססגונית מאד.

ההשפעה הים תיכונית באה לידי ביטוי במנות עיקריות הנחשבות למוכרות ונפוצות יותר - שניצלים אפויים, קציצות עוף ו/או בקר טחונים ברוטב המוגשות לצד אורז לבן או אדום ואפילו לזניה ומנות של פסטה המשלבות בשר טחון עם רוטב בשמל עשיר. כדאי לדעת שהתירס - שגידולו נפוץ מאד במרכז ודרום אמריקה מהווה מרכיב מרכזי במנות רבות שכן הוא זול וזמין ומוסיף רובד נוסף של טעם וארומה לכל מנה שבה הוא לוקח חלק.

בצקים ממולאים ושלל ירקות!

כאשר מתייחסים לכיסונים או למיני בצק ממולאים - השמיים הם הגבול. אפשר למצוא סוגים שונים של בצקים אפויים או מטוגנים, בעלי טעם בפני עצמם או כאלה המשאירים את הטעם למילוי עשיר ומעניין והמילויים - עולם ומלואו! ירקות, עוף או בשר, צמחוניים או טבעוניים - כל אחד יכול לבחור על פי הטעם שלו. כיסונים אלה מצטיינים בתור מאכלי רחוב נפוצים ומוכרים ברחבי מקסיקו כולה ומתאימים לרכישה מהירה ואכילה תוך כדי הליכה או נסיעה בתחבורה ציבורית.

הירקות באופן כללי תופסים מקום של כבוד בתפריט המקסיקני המסורתי והאותנטי, שכן ישנם שטחי חקלאות רחבי ידיים רבים במדינה הענקית וניתן להשיג בה בקלות מכל טוב. סלטים ניתנים להרכבה על פי טעמו האישי של הסועד והם מצטיינים לא רק בטעם מצוין ובניגודיות בין המרכיבים אלא גם בצבעוניות מרשימה של שעועית שחורה, גזר, תירס, פלפלים ירוקים ומעל כל זה - גבינה צוננת וסלסת עגבניות פיקנטית.

ממרחים ונשנושים - זו מקסיקו האמתית!

המטבח המקסיקני מצטיין בממרחים מיוחדים במינם שלא רק מתאימים לכל סיטואציה אלא הם גם קלים להכנה ובריאים להפליא. הגואקומולי - ממרח האבוקדו הנפוץ, שמאות גרסאות שלו הומצאו ועדיין מומצאות - מתאים לאירוח, לאכילה לצד שתיית משקה חריף ואפילו כמנה ראשונה במסעדה. ממרח נוסף ייחודי למטבח המקסיקני הוא ממרח השעועית השחורה - סמיך במרקמו ומפתיע מאד בטעמו. גם כאן חשובה הפשטות וברוב המקרים לא מתווספים מרכיבים נוספים.

סלסת עגבניות - מה לא נאמר על התוספת ששום מנה מקסיקנית לא תהיה שלמה בלעדיה. מתאימה כרוטב לאורז ופסטה, ניתן לטבול בה טורטיות או חטיפי תירס והיא נפוצה גם במסעדות יוקרה וגם בברים ובבתי אוכל עממיים יותר. אין מנה שהסלסה לא תשדרג את הטעם שלה ותמיד מכינים אותה בצורה ידנית תוך בדיקה קפדנית של יחסי הטעמים על מנת למצוא את האיזון המושלם שישאיר את הסועד עם חגיגה של טעמים.

המאמר נכתב על-ידי צוות אמריקה – מסעדה מקסיקנית אותנטית ודיינר אמריקאי בתל אביב

 נשמח להכין עבורכם ארוחה מקסיקנית פרטית ומיוחדת - צרו איתנו קשר!

על השף המארח שלנו שמעת? כבר לא צריך ללכת למסעדה - נכין לכם ארוחה מפוארת במקום פרטי וקסום!

אולי יעניין אותך גם: