אירוע טבעוני - הטרנד העולה

המודעות ההולכת וגוברת לטבעונות מחלחלת לכל תחומי החיים מקולינריה ועד קוסמטיקה. אירוע טבעוני נחשב לאחד הטרנדים הבולטים בזירת האירועים המייצג בריאות וידידותיות לסביבה.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, אם בוחרים שף מוכשר וקייטרינג יצירתי ניתן בהחלט לרקוח מנות טבעוניות משובחות ומפתיעות. יש לקחת בחשבון שטבעוניים נמנעים מצריכת מוצרים מהחי והצומח ובגיבוש התפריט חשוב לבחור מנות שלא יכילו בשר, ביצים, חלב, דבש וכדומה. 


מדוע ללכת דווקא על טבעונות? אפילו אם אתם אינכם טבעוניים, הרי שיש סיבות רבות לקיים אירוע טבעוני. היתרונות הם רבים: היות ויש היום אנשים רבים המקיימים אורח חיים טבעוני אין ספר שהם ירגישו בנוח וישמחו מאוד שלשם שינוי מתחשבים ברצונותיהם ובהעדפות התזונתיות שלהם ומעבר לכך, גם אורחים שאינם מנהלים כלל אורח חיים טבעוני יוכלו ליהנות ממנות טעימות להפליא. המטבח הטבעוני מתאים מאוד גם לשומרי כשרות ולבעלי רגישויות שונות כמו לרגישים ללקטוז והוא פופולארי ומתחדש בלי הפסקה.

הדור החדש של הטבעונות


המטבח הטבעוני העכשווי הוא מטבח גורמה בו שומרים על חומרי הגלם טריים ועונתיים ככל שניתן במינימום תהליכי עיבוד או חומרים משמרים וזו הסיבה שהטעמים מודגשים מאוד והמעדנים טריים. שפים היוצרים תפריט טבעוני שמים דגש על בחירת הרכיבים האיכותיים ביותר, שילובים מעניינים בין ירקות ודגנים, קינוחי פירות וקומפוזיציה שמעוררת תיאבון ועושה חשק לחזור לבופה שוב ושוב או לטעום מהאוכל הטרי שמוכן לנגד עיניהם בזמן אמת.
אם בעבר טבעוני נתפס כמגביל וחסר מעוף, הרי שהשפים של היום הוכיחו שטבעונות היא לא מגבלה ואפשר בהחלט להמציא מטעמים כיד הדמיון הטובה, כאלה שלא נופלים ברמתם ממאכלים בשריים או חלביים.


טבעוני מהאוכל ועד המזכרות


טבעונות אולי מתחילה באוכל, אבל היא הרבה יותר מאשר תזונה וכדאי לייצר אירוע שירגיש טבעוני עד הפרט הקטן ביותר כדאי להשקיע ולמצוא אולם אירועים טבעוני בסביבה פסטורלית או עשיר בצמחייה וכן בסידורי פרחים שמביאים את הטבע פנימה לתוך העולם ועד מתנה טבעונית לכל אורח דוגמת תיק טבעוני העשוי למשל משעם טבעי או פריטים מחומר ממוחזר.

מטבח עונתי עדכני ומעניין


בחירת המנות שישתלבו בתפריט תלויה במגוון פרמטרים: ממזג האוויר ועד התזמון של האירוע. לחגיגת בוקר ואירועי קיץ יתאימו מאוד מנות אווריריות וקלילות באוריינטציה בריאותית, כמו סלטים מרעננים ושייקים עם מזונות על (סופר פוד) ואילו בחורף אפשר לבחור קו טבעוני בכיכובן של מנות חמות ועשירות יותר כולל חמין טבעוני, מרקי קטניות ותבשילים שונים.


קונספט פופולארי נוסף באירועים אלה הוא של מנות שנראות בדיוק כמו הדבר האמיתי אבל טבעוניות. דוגמת המבורגר פטריות או סטייק טופו עסיסי וכמעט שאי אפשר לנחש שמדובר בהמבורגר או סטייק שאינם בשריים. ההיצע המסחרר של תחליפים שקיימים היום בשוק כמו סייטן וסויה, תחליף דבש ועוד המייצרים אפקט מעניין וטעם משובח בגרסאות מיוחדות. 


ניתן כמובן לבחור גם קונספט של מטבח אסיאתי, איטלקי או ים תיכוני ולבחור לפי סוג המטבח את סוג המנות. המגוון מסחרר מממרחים טבעוניים ועד "על האש" הגרסה הטבעונית.
ההקפדה על האסתטיקה של המנה משחקת תפקיד חשוב במיוחד כאשר מדובר בסועדים בררנים כמו ילדים ומי שטרם טעמו מנה טבעונית ומגיעים לצלחת עם דעות קדומות. אפשר לסגנן מנות צבעוניות ומלאות חיים בעלי מראה אטרקטיבי למדי. הקינוחים הטבעוניים כולל השוקולד הטבעוני נראים נהדר וטעימים להפליא.

אירוע טבעוני הוא לא מה שחשבתם. הוא יכול להיות טעים ומיוחד ומרגש! בחרו אולם אירועים איכותי, שף פרטי או קייטרינג שיצרו עבורכם את המעדנים המבוקשים ותפתיעו את האורחים בחגיגה ייחודית מהטבע.


אולי תרצה לקרוא גם: