כוח הריפוי של הטבע

כוח הריפוי של הטבע

בגוף ובנפש קיים מכניזם רב עוצמתי של ריפוי טבעי המשמר ואוגר בריאות. נטורופת הינו בעל מקצוע המטפל בפציינט בשיטות טבעיות, נותן מרשמים של תזונה נכונה, תרופות צימחיות, תוספים של ויטמינים ומינרלים, שינוי בסגנון החיים וניהול מתחים. נטורופתים מעדיפים טיפול שאינו פולשני ושמקטין את הסיכונים לתופעות לוואי. המרשם כולל פעילויות של אורח חיים אשר מונע מחלות ומשמר את הבריאות.

טיפול הוליסטי

כוונתו לטיפול באדם כיחידה אחת , כשלם ולא רק טיפול בסימפוטמים. בריאות מגיעה מאינטראקציות מורכבות של הגוף הפיזי, המנטלי והרוחני. אלו כוללים דיאטה, גנטיקה, סביבה, אורח חיים וגורמים של מערכות יחסים.

הגישה המניעתית

הגישה הנטורופתית לבריאות היא מניעה. לעזור ולגלות לפרט את אורח החיים והדיאטה המתאימים המספקים לו עקרונות לחיים ארוכים ובריאים.

אוכל לא נכון = מחלות

אוכל נכון = טיפול

אלו הן כמה סיבות לקיומן של מחלות, אך הסיבה העיקרית היא האוכל והמזון שאנו צורכים. לפיכך, חשוב ביותר לדעת אילו מזונות ראויים וטובים עבורינו ומהם הרגלי אכילה טובים.

מזון נחלק לשני סוגים – מזון חומצי ומזון בסיסי. הראשון, נוטה לקלקל את הדם ולגרום למחלות. השני, מייצר דם ומסיר מחלות מהגוף.

לא ניתן להימנע לחלוטין ממזון חומצי , מומלץ להגבילו ל – 25% מהצריכה היומית.

כאשר מזון חומצי נאכל לעיתים תכופות, לוקח זמן רב לעכל אותו. מערכת העיכול צריכה לעבוד בצורה מאומצת וללא מנוחה כדי לעכל את המזון.

כתוצאה מכך, אנרגיית החיים יורדת, מביאה עימה כבדות וחוסר פעילות לאיברי הגוף. כמויות גדולות של פסולת מעורבת בדם מסכלת את הזרימה החופשית של מערכת הדם בגוף ומכיוון שאיברי הגוף לא מקבלים כמות מספקת של דם, הם נותנים את אותותיהם בצורה של כאב (בדיוק כשם שאנו מרגישים רעב כשהגוף דורש מזון).

כאשר אנו נעשים חולים, אנחנו לא מחפשים את הסיבה המרכזית למחלתינו אלא פונים אל משככי הכאב, אך הגוף לא נפטר מהפסולת שגורמת למחלות. כעבור זמן מה, אותה הפסולת מופיעה שוב באותו מקום או במקום אחר ושוב גורמת לחולי.

נטורופתיה היא הטיפול היחיד אשר מסלק לחלוטין את הפסולת, הזיהום ומטהר את מערכת הדם.כדי להשיג זאת נטורופתים ממליצים לאכול מזונות המכילים מידת בסיסיות גבוהה. תהליך זה נקרא וידוע בתור - שינוי הרגלי התזונה.

לייעוץ קולינרי ניתן לפנות אלינו.