איך שפים יוצרים מתכון מנצח ?

ישראלים אוהבים לבשל, אחרת אי אפשר להסביר את תרבות האוכל שהתפתחה כאן בשנים האחרונות. אנשים למדו לאהוב לבשל והם פשוט מבשלים הכל. הסירטונים הנצפים ביותר הם אלו שמתארים תהליכים שונים של בישול אוכל. החל ממאכלים פשוטים כמו פסטה שמתבשלת בסיר אחד ועד לפסטה שמכינים לבד מההתחלה ועד הסוף בבית.

גם אתם יכולים ליצור מתכון. אנחנו יודעים, ברגע הראשון זה נשמע קצת מוזר, אבל האמת היא כי גם לכם יש את הכלים להכין מתכון טעים ומנצח. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעקוב אחרי ההוראות הבאות כדי שגם אתם תמצאו את עצמכם יצירתיים במטבח.

התחילו מדברים פשוטים

אנחנו לא יודעים מה הרמה שלכם במטבח, אבל אנחנו יודעים, כמו כולם, שאף אחד לא נולד טבח.  עבודת הבישול היא עבודה שלומדים אותה לאט ולכן לא היינו מתחילים ביצירה של מתכונים מסובכים במיוחד. להכין סלט טעים באמת עם כל המרכיבים הכי טובים, זה משהו שלוקח זמן ללמוד. ללמוד איך להכין פירה מושלם או שניצל קריספי, כל אלו טכניקות שלוקח זמן לרכוש אותן. החלו בהיכרות עם חומרי גלם, עם האופן הטוב ביותר לבשל כל מוצר, עד שבסוף כבר תבינו את העקרונות של העבודה לבד.

תמיד יותר קל להכין תערובת מאשר תרכובת

תמיד יותר קל להכין תערובת, כלומר, כמה מאכלים המעורבבים זה בזה. תערובת יכולה להיות סלט והיא יכולה להיות נקנקיות עם פתיתים. תערובת יכולה להיות גם עוף שמתבשל ביחד עם אורז וירקות. זכרו כי בישול של תבשילים כאלו הוא בדרך כלל מיומנות שניתן לרכוש בקלות יחסית ושהרבה פעמים כדי להגיע לתוצאה המדויקת יש להכין את המאכל פעם או פעמיים ולראות מה כדאי להוסיף.

תרכובת זו כבר טכניקת בישול מורכבת יותר. מדוע? משום שתרכובת היא שילוב של מוצרים שביחד צריכים לייצר משהו חדש לגמרי. למשל, כאשר מכינים עוגה מכינים תרכובת. כי מערבבים ביצים, שמן וקמח ומתוכם מייצרים משהו שלא היה שם קודם. ממש יש מאין. גם במקרה הזה אתם יכולים למצוא את עצמכם יצירתיים במטבח ומדובר בסך הכל על מיומנות שלומדים אותה עם הזמן. אבל, חשוב להכיר במקרה הזה את העקרונות של הכנת התרכובת לפני שמתחילים לצאת מגבולות הגיזרה ולעשות ניסויים יוצאי דופן.

בחנו את עצמכם

הכנתם משהו ויצא טעים? מעולה! נסו להבין למה הפעם יצא טעים במיוחד. הכנתם משהו ויצא פחות טוב ממה שחשבתם, גם טוב. זה הזמן לחשוב מה בכל זאת ניתן לעשות כדי לשפר את המתכון בפעם הבאה. אל תשכחו כי במטבח לכל תוצאה יש סיבה. מי שלומד לבשל טוב הוא מי שלומד מהטעויות שלו ומתקן אותן בכל פעם.

שני העקרונות החשובים ביותר הם זמן ולטעום כל פעם

בדרך כלל ההבדל בין אלו שמבשלים נהדר לאלו שמבשלים לא כל כך מוצלח הוא היחס לזמן. בבישול כדי להגיע לתוצאה טובה חשוב לתת לכם אלמנט את הזמן שלו להיות מוכן. אנחנו חלילה לא אומרים שצריך להשאיר את האוכל שישרף על הגז או בתנור. אבל אנחנו כן רוצים להגיד לכם לתת לכל חומר גלם את הזמן שהוא צריך כדי להגיע לטעם שאתם תהיו מרוצים ממנו. חשוב כמובן לטעום כל הזמן כדי לברר איפה חומר הגלם נמצא ביחס למה שאתם הייתם רוצים לקבל.

לטעום כל הזמן זה חשוב כי זו האינדיקציה שלכם. אתם לא תדעו האם האוכל יצא בסוף טעים אלא אם תוודאו כל הזמן ששמתם את התבלינים במידה נכונה ושהמוצר התבשל כמו שצריך.