איך לגרום לילדים לנסות טעמים ומאכלים חדשים?

מציאת מתכונים או מאכלים שילדים יאהבו ויסכימו לאכול עלולה להתגלות כאתגר לא פשוט

 ילדים רבים נרתעים ממרקמים או צבעים שונים והאמרה שלפיה אוכלים קודם עם העיניים - נכונה שבעתיים כאשר מדובר בילדים בכל הגילאים. הורים לילדים או פעוטות עושים לעיתים קרובות מאמצים גדולים להסוות מרכיבי מזון בריאים או חדשים שהילדים שלהם טרם התנסו בהם על מנת שהטועם הצעיר לא יראה ויסרב לטעום או לנסות את המאכל החדש. איך מתמודדים עם אתגר האוכל של הילדים הסרבנים?

להלן כמה רעיונות שיכולים לסייע בחשיפת האוכל הצעיר למגוון חדש ומעניין של מזונות ומאכלים:

  • דוגמא אישית - כאשר יושבים ליד הילד ואוכלים ביחד אתו את האוכל שהוא אמור לאכול - יהיה לו קל יותר לטעום, לנסות ולהתנסות.
  • הסבר בנוגע למזון טרי ובריא - ילדים בגילאים מסוימים עשויים להיות בוגרים מספיק על מנת להבין את החשיבות של חשיפה למאכלים שונים וכדאי מאד לשתף אותם בסיבות והשיקולים שבגינם הוכנו מאכלים אלה ואחרים.
  • שיתוף בהכנה - ילדים אוהבים לעשות דברים ביחד. כאשר הילד יהיה שותף להכנת הארוחה הוא ירגיש מחויבות לטעום את המנות שהכין בעצמו או שהיה שותף להכנתן.
  • הגדרת ציפיות - כמו בכל נושא או תחום אחר - גם כאן כדאי להחליט החלטות משותפות שתהיינה תקפות עבור כל בני המשפחה. בין החלטות אלה ניתן למנות טעימה של מנה חדשה אחת מדי יום, שתייה מרובה של מים או וויתור על מנה בשרית פעם אחת בשבוע.
  • מזון פשוט וטעים - אין צורך להשקיע במנות שההכנה שלהן מסובכת. המנות הפשוטות מתבררות כמוצלחות מאד וככאלה שהילדים מוכנים להתמיד באכילתן על בסיס יומיומי.
  • להיות מרוכזים באוכל - לא כדאי לקחת לשולחן האוכל ספרים או משחקים ואין זה מומלץ לאכול מול מסך הטלוויזיה. האכילה צריכה לקבל את מלוא תשומת הלב.

איך לבחור אוכל שילדים יאהבו?

כיום קל מאד למצוא מתכונים לילדים, כלומר מתכונים המותאמים מבחינת המרכיבים שלהם לטעמם של ילדים. בעזרת מתכונים אלה קל יותר להכין מנות שיש סבירות גבוהה יותר שהילד יטעם, יאהב ויתמיד באכילתן. מנות של אוכל לילדים בערב עשויות להתבסס על ארוחות הצהריים, כלומר על מזון ביתי וטרי שהוכן על ידי ההורים או האחים הגדולים וכך נשמר העיקרון של צריכת מזון שהוכן בסמוך למועד האכילה. כאשר כל בני המשפחה יושבים יחדיו לארוחה משפחתית מזינה - לבטח הילדים יסכימו לטעום מנות שאינם אוכלים בדרך כלל.

אין ספק שמציאת מנות של אוכל לילדים סרבנים היא משימה מאתגרת, אך עם הרבה סבלנות ומחשבה יצירתית אפשר למצוא את המזון שיהיה טעים גם עבור ילדים אלה. הסיפוק שבמציאת מזון שיימצא כטעים לילד הסרבן יהיה עצום ותחושה חזקה של הקלה תורגש בקרב כל בני המשפחה המעורבים בתהליך.

המאמר באדיבות אתר מבושלת - אוכל מוכן עד הבית

מתכונים וכתבות נוספות שעשויים לעניין:

סלט קייל וקשיו

כל מה שצריך לדעת על אוכל מקסיקני