​אוכל גורמה – מה זה ואיך מכינים אותו?

בישול גורמה הוא סגנון של הכנת מזון שמשתמש בחומרים הטובים ביותר והעדכניים ביותר האפשריים. המשמעות היא שכדי ליהנות מאוכל גורמה אותנטי, צריך להכין את האוכל מיד לאחר רכישת המרכיבים הטריים שמרכיבים את הארוחה. לא רק שצריך לרכוש מרכיבים טריים כשמבשלים ארוחות גורמה, אלא צריך גם להבטיח שנרכשו החומרים באיכות המעולה ביותר.

אפשרויות רבות עומדות לרשות אנשים שמצטיינים בבישול גורמה ובהכנת מזון, מקייטרינג ועד לפתיחת מסעדה משלהם. אנשים מוכשרים אלה, שהם לפעמים גם יזמים ברוחם, מצליחים לעיתים קרובות בעולם העסקים. מסיבה זו, אפשר למצוא גם מסעדות כשרות שמציעות ללקוחות ארוחות גורמה לעילא ולעילא.

היום, גם אנשים שלא מיומנים בבישול גורמה, ורוצים להתנסות בתחום זה, יכולים ללמוד במסגרת סדנת בישול בבית, או בכל סדנה אחרת, שמציעה להפגיש אתכם עם מתכונים והסברים מפורטים ולהפוך גם אתכם לבשלנים מעולים.

מזון טרי ואיכותי זה חשוב אבל לא מספיק

כשזה נוגע לבישול ארוחת גורמה, שני הכללים שהוזכרו למעלה (מזון טרי ואיכותי) הם הכללים הכי חשובים. כל דבר נוסף הוא רק עניין של הרפתקה וטעם. אבל, זה לא אומר שכול אחד יכול להפוך לטבח גורמה אם רק יצא לשווקים וירכוש מוצרים משובחים וטריים ויזרוק אותם לתוך הסיר. מידה מסוימת של אומנות מעורבת גם היא בבישול גורמה, וכמובן צריך לרכוש מיומנויות מסוימות על מנת להשיג את תואר המאסטר שף הנכסף.

להישאר איכותי למרות הפשרות

צריך להבין ולהיות מוכנים לגלות שמרכיבים טריים לא תמיד זמינים, ולכן יש זמנים שבהם פשרות חייבות להיעשות בעת בישול ארוחת גורמה. מסיבה זו צריך לנצל את מה שזמין בעונה ולתכנן את הארוחות שלכם בהתאם, בכול הזדמנות אפשרית.

על טעם, על ארומה ועל יופי

אחת האיכויות החשובות בבישול ארוחות גורמה היא שכבות הטעמים. אתם אמורים להיות מסוגלים לטעום את הבשר או הדגים, כמו את הירקות, עשבי התיבול והתבלינים שמרכיבים את ארוחת העילית שלכם.

ובכול זאת אתם לא צריכים להסתמך רק על הטעם או על הארומה בלבד בעת בישול אוכל גורמה. כפי שצוין למעלה, בישול ארוחת גרומה מצריכה מיומנות במידה רבה, אבל מעורבת בכך גם מידה מסוימת של אומנות. מסיבה זו, צורת הגשת האוכל היא מרכיב מרכזי של חווית הגורמה.

למשל, הניחו כמה עשבי תיבול טריים, קצוצים, ריחניים ומושכים על הצלחת, לפני הנחת המזון, או על המזון עצמו – כדי להחמיא לטעם הארוחה שהכנתם. או, הניחו את מנות הצד, הפירות והירקות, בצורה מושכת מבחינה ויזואלית, ואל תפזרו אותם סתם על הצלחת.

יותר אומנות מאשר מדע

הצגת המנות בצורה נכונה תגרום לכך שגם אוכל פשוט יעטה על עצמו את טעם סעודת הגורמה. זה משהו שאתם צריכים לזכור תמיד, בין אם אתם מכינים ארוחת ערב יומיומית ובין אם אתם מתכננים ארוחת גורמה לאירוע מיוחד. כלומר, מה שאפשר להגיד בבירור על בישול גורמה הוא, שבמידה מסוימת זה יותר אומנות מאשר מדע.

המשמעות היא שתמיד יש מקום לשפר את היכולות שלכם ולמתוח את הגבולות שלכם כשפים במטבח. תמיד יהיה האתגר הגדול הבא או "מה אם..." כאשר מדובר בשילובי טעמים. למעשה, חלק ממנות המזון הנהדרות ביותר החלו כשמישהו שאל "מה יקרה אם אני אוסיף את זה?". תמיד שאלו את עצמכם "מה אם..." והקפידו להמשיך ולנסות לשפר את היכולות שלכם. החדשות הטובות הן שאם זו הדרך שבה אתם רוצים ללכת, אז תוכלו להשתתף בסדנאות בישול גורמה שמוצעות באתרי האינטרנט. תמיד עומדות בפניכם הזדמנויות להרחיב את החוויות והאופקים שלכם באשר לבישול גורמה.