​קייטרינג וסדנאות – שילוב מנצח לשיפור הזוגיות או עבודת הצוות

סדנאות אוכל לשיפור צוות העובדים

בניית צוות חזק שיכול לעבוד יחד הוא בעל חשיבות עליונה להצלחת כל חברה. בדומה למרכיבים במתכון, כל עובד מבצע תפקיד ייחודי בארגון ועדיין תלוי בעובדים אחרים כדי להשיג מטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך.

על מנת למצוא את המתכון המוצלח לבניית הצוות, ארגונים רבים יוזמים יום כיף לעובדים סביב נושא הבישול או סדנאות לבניית צוות באמצעים קולינריים. מאחר שהמזון הוא מכנה משותף לכול בני האדם, תכניות אלה הן דרך מצוינת לבניית מערכות יחסים יעילות בין העובדים, בזמן שהם נהנים ומכייפים בסדנה.

בניית צוות באמצעות סדנת אוכל

יש סדנאות שדומות לשיעורי בישול. על המשתתפים מוטל לבשל ארוחת גורמה, כזו שמתאימה לסגנון בוטיק לאירועים קטנים. במהלך הפגישה הקבוצה חייבת לפעול כדי למצוא מכנה משותף תוך הפגנת הכישורים הקולינריים של חבריה. הקבוצה מתבקשת בדרך כלל לתעד את האסטרטגיה שלה להכנת הארוחה. בסוף הפגישה, המשתתפים חולקים את מנות האוכל שהכינו, תוך הערכת מידת ההצלחה של עבודת הקבוצה.

כאשר המשתתפים לומדים מיומנויות חדשות באווירה מתגמלת וידידותית, הם גם משפרים את מיומנויות התקשורת בינם לבין עצמם.

יש סדנאות שהופכות את האירוע לתחרותי. המשתתפים מחולקים לצוותים כשכול צוות עובד בתחנת בישול משל עצמו. כל קבוצה מקבלת כמה דקות כדי להכיר וליצור לעצמה שם ייחודי. במקום להיצמד לתפריט מתוכנן מראש, כל קבוצה מאותגרת להמציא וליצור מנת מזון חדשה במשך זמן שמוקצב מראש.

בסדנה שכזו מקובל ששף וכמה עוזרים יהיו נוכחים כדי לסייע במהלך הבישול. לפעמים נוכח גם מנחה מקצועי שעוזר לנהל את ההצגה ומשמש כמנטור לחברי הקבוצות השונות. בנוסף, הוא נותן הוראות לאורך כל האירוע מוסיף אנרגיות ומעודד את צוותי הבישול להתקדם ולהצליח במשימה שלהם. בסוף התחרות מוערכות היצירות הקולינריות על ידי פנל של שופטים שמכריזים על הזוכים. ההערכה ניתנת לא רק על רמת הבישול אלא גם על קריטריונים אחרים שקשורים לעבודת הצוות, ליצירתיות ולייחודיות של עבודת הקבוצה.

לנצל את הבישול לחיזוק האינטימיות בין בני הזוג

בין אם מדובר בזוג טרי, או בזוג וותיק שחי יחד כבר שנים רבות, הם יוכלו לחזק את הקשר ביניהם כאשר ילמדו כיצד להכין ארוחות כצוות. מאוד מקובל היום להעביר שיעורי בישול פרטיים לזוגות. כך, לא רק שהם יהיו מסוגלים לצבור זיכרונות משותפים, אלא גם ייהנו וילמדו להכין ארוחות טעימות יותר. שיעור בישול זוגי מתאים מאוד כמתנה, ומציע חוויה משמעותית משותפת לבני הזוג.

בישול יחדיו יכול לקרב בין בני הזוג. זה מאוד חושני לבשל יחד והמון תשוקה נוצרת במטבח כי מזון ואכילה יכולים לעורר את כל החושים. גם אם שני בני הזוג לא נוהגים לבשל, עדיף להיות יחד במטבח, מאשר שבן זוג אחד מבשל והשני צופה בטלוויזיה. זה פשוט הרבה יותר כיף. מתברר שיותר ויותר גברים רוצים ללמוד טיפים וטריקים במטבח וחלקם גם מכריזים שיצליחו לנצח בתחרות בישול מול בת הזוג שלהם.