כיצד לארח ולהנות בראש השנה?

תקופת החגים נמצאת ממש מעבר לפינה. ראש השנה, שהוא גם ראש לוח השנה היהודי, הוא זמן לחגוג עם המשפחה בארוחת חג מסורתית. לא משנה אם זו הפעם הראשונה שאתם מארחים את החג בבית  או שזו הפעם ה21,  תמיד ניתן לקבל וליישם כמה עצות מצוינות.

בשלב הראשון, המשפחה שלך או החברים צריכים לדעת שהם מוזמנים לארוחת החג. באשר לשאר, כך מומלץ להתכונן בימים שלפני ארוחת החג:


שבוע לפני ראש השנה

רשמו את התפריט והחליטו מהם המאכלים והמשקאות שתגישו. בידקו האם למישהו מבין האורחים שלכם יש אלרגיות למזון או האם מישהו נמנע מבשר, מוצרים המכילים גלוטן וכדומה, זאת כדי לוודא שיש להם בתפריט מבחר מנות מספק שיוכלו להנות ממנו. כאשר אתם בונים את התפריט שלכם, עליכם לפרק לגורמים כל מנה כדי להבין מה לבשל בה (טיגון של בצל קצוץ לדוגמא יכול לשמש למספר של מנות ולכן כדאי להכין כמות גדולה מראש)

3 ימים לפני  

צאו לקניות בסופר או בשווקים וקנו את כל מה שאתם צריכים כדי להכין את הארוחה. תכננו גם את עריכת השולחן והכלים. אם יש צורך בכך, הכינו כרטיסיות עם שם האורח ומיקומו בשולחן. ודאו שיש לכם מספיק צלחות, מפיות, כלי כסף, כוסות, וכן הלאה. תכננו מה יהיה עיצוב השולחן, מהי הדקורציה למרכז השולחן, צבע הפרחים, המפיות וכדומה.

יומיים לפני

 אם יהיו פרחים בארוחה, אספו וסדרו אותם. תכננו כל תפאורה אותה רוצה להציג והתחילו לסדר את הבית

יום אחד לפני

הוציאו את כל כלי ההגשה שלכם החוצה ורשמו לכם איזו מנה תתאים לאיזה כלי. אם אתם מקצים מקומות ישיבה מראש (רעיון טוב  לקבוצה גדולה), הניחו את כרטיסי המקום במקומות המיועדים שלהם. ערכו את השולחן שלכם וסדרו את פרטי העיצוב.
בשלו כל דבר שניתן לבשל מראש, הכינו רטבים קרים וחמים, שטפו ירקות ופירות.


יום החג

כאשר אתה מתעוררים, נקו מעט את הבית. ודאו שערימות הכביסה אם יש, רחוקות מכל עין, שהמדפים מאובקים, השולחנות נקיים והכניסה לבית נעימה ומסודרת. רשמו לכם מה צריך להתחמם בתנור ומה צריך להיות במקרר. לא לשכוח להביא קרח, לפתוח יינות, להדליק נרות סמוך להגעת הארחים והכי חשוב - הקפידו להירגע. סיימו את כל ההכנות בזמן כדי לקבל את האורחים בנחת.

מזגו לעצמכם כוס יין ותהנו מהערב ומחברת האורחים שלכם.

אל תשכחו להנות

החגים הם זמן מיוחד ומהנה. כמה מהזיכרונות הכי טובים שלי הם ממפגשי החג עם המשפחה. בין אם אתם מבלים את ראש השנה עם המשפחה, עם חברים או רק עם אנשים אחרים משמעותיים לכם, נסו להנות מתהליך הכנת הארוחה. לארח אנשים תמיד כרוך בהרבה עבודה, במיוחד לארוחת החג, אך זה שווה ומשתלם בסופו של דבר. אל תילחצו יותר מדי, אם הדברים לא הולכים בצורה מושלמת על פי התוכנית, זה בסדר! כאשר האורחים שלכם מגיעים, העבודה הקשה כבר מאחוריכם ולכם נשאר רק לקחת את הזמן, לאכול, לשתות ולחגוג את השנה החדשה עם יקיריכם.

לחיים!

למאמרים נוספים: