7 טרנדים קולינריים לשנת 2017

אוכל מקומי – מהחווה לשולחן

טרנד הקרוי באנגלי  "Farm to table" ועיקרו מדבר על תפריטים המבוססים על מרכיבים מקומיים, עונתיים וטריים מהסביבה הקרובה. תפריטים אלו הופכים לפופולריים יותר ויותר ברחבי העולם והם יכולים להוסיף איכות ייחודית לכל מסעדה ואירוע.

באירוע פרטי, הסועדים רוצים להכיר ככל האפשר את השף המארח שלהם ומרכיבים מקומיים יכולים לסייע בחיבור לשף, לארוחה ולשפע המקומי.

שווקי האיכרים הצצים ברחבי הארץ והעולם הם גם עדות לטרנד הגואה של מכירת תוצרת מקומית איכותית.

תחנות שף אינטראקטיביות

מזנונים פתוחים ואינטראקטיביים מאפשרים לאורחים להתאים את האוכל שלהם ולטעמם האישי ולהתערבב עם המשתתפים האחרים. מזנון פיצה פתוח שבו סועדים יכולים לבחור לעצמם את התוספות פופולריים היום יותר מתמיד, אבל תחנות אלה לא צריכות לעצור במנות קבלת הפנים, ניתן לשלב אותן גם במנות העיקריות הכוללות דגים, בשרים ותוספות שנות.

מאכלי רחוב או "סטריט פוד"

טרנד נוסף, פופולרי מאוד הוא אירוע קייטרינג המורכב ממאכלי רחוב המוגשים מאחורי דוכן מעוצב. המנות מוגשות בנייר עיתון פשוט, כלי במבוק, פיתה או טורטיה. קייטרינג מסוג זה מאפשר הרכבה של מנות אתניות מכל העולם ואפשר לשלב בו מנות ים תיכוניות, אסייתיות, דרום אמריקאיות ועוד.

אוכל בריא

מנות נטולות גלוטן, טבעוניות, עשירות בדגנים ודיאטות אחרות מבוססות על כמה מגמות עכשוויות שמתעוררות בתחום הקייטרינג ותכנון אירועים. השף עובד עם חומרים חדשים ומרגשים כדי לספק את הביקוש ההולך וגדל לאוכל בריא ומאכלים חלופיים. שימוש גובר בחלבונים מן הצומח (קינואה, טופו, שעועית), דגנים מלאים, ירקות עליים ירוקים (במיוחד כרוב ותרד) בעלי רמות שומן ורמות סוכר נמוכות.

מנות ידידותיות לאירועי קוקטייל

צלחות קטנות ומנות ביס יצירתיות המוגשות בסגנון של קבלת פנים, מאפשרות פגישות עסקיות, שיחה והכרות בין אנשים. תפריט המורכב ממנות טאפאס ומנות ביס קטנות אחרות מאפשר גם מבחר גדול יותר של מאכלים ומספק חוויה ייחודית ומגוונת. בנוסף, קינוחים בגודל ביס נהיו פופולריות יותר ממנות קינוח גדולות. ארוחה בסגנון זה שומרת על רמת אנרגיה גבוהה ומאפשרת קלילות לכל אורך האירוע.

משאיות מזון

מפגישות של ארגונים, ופסטיבלי מוסיקה כנסים ועד אירועים גדולים ויוקרתיים, מספר גדל והולך של מפיקים משלבים משאיות מזון בתוך האירועים שלהם. משאיות אלה מעניקות למשתתפים הזדמנות ליהנות ממגוון מנות באוויר הפתוח. כיום, ניתן למצוא משאיות מזון מעוצבות ומאובזרות להשכרה לכל אירוע.

בירות מקומיות

יותר ויותר מבשלות מקומיות צצות ברחבי הארץ והעולם. מפיקי אירועים, שפים פרטיים ואנשי בר מחפשים משקאות מיוחדים לקבלות הפנים לפני הארוחה. האירוע יכול לכלול בר אקטיבי המציע טעימות ממיני בירות ומשקאות תוצרת עצמית.


אולי תתעניינו במאמרים נוספים: 

בכל שאלה או בקשה אתם מוזמנים ליצור קשר