אירוח של ארוחת ערב עסקית

כאשר אתם מארחים ארוחת ערב עסקית, זכרו נקודה אחת קריטית: אתם האחראים.

לבצע עסקים במהלך ארוחת ערב זו דרך טובה להציג את עצמכם ללקוחות, להעמיק מערכות יחסים ולסגור את העסקה. תעשו את זה נכון וזה יהיה קלי קלות. תעשו את זה שגוי ואתם אבודים.

"תמיד תזמינו למסעדה מוכרת ולא יהיו הפתעות", אומרת לידיה ראמזי, מחברת של הספר "נימוסים אשר מוכרים". "תגיעו בזמן, תתלבשו בהתאם, אל תשתו יותר מידי, תדאגו שהשיחה תהיה זורמת ואתם תהיו בסדר."

כמארחים, הכל נמצא באחריותכם. שילחו את ההזמנות לארוחת ערב עסקית לפחות שבוע אחד מראש ועבור ארוחת בוקר או ארוחת צהריים לפחות שלושה ימים לפני התאריך המתוכנן.

להלן, 3 טיפים מועילים בנושא ארוחת ערב עסקית

טיפ מועיל מספר 1: תהיו בטוחים שהתאריך מתאים לכם. זה נראה די ברור, אבל אם תצטרכו לדחות או לבטל, אתם תיראו כלא מאורגנים ותבזבזו את הזמן של הלקוחות שלכם.

תמיד תתקשרו מראש למסעדה ותבהירו למלצר הראשי שאתם מארחים ארוחת ערב עסקית חשובה. תדגישו שהכל חייב להיות מושלם ושאתם תשלמו את החשבון.

אם זה אפשרי, תעשו את הסידורים מול המסעדה כך שאתם תשלמו את החשבון לפני ארוחת הערב. הכי טוב יהיה אם החשבון לא יגיע לשולחן כלל. אבל אם המסעדה לא מסכימה לתשלום מראש, תקפידו לקחת את החשבון ראשונים, עברו עליו בקצרה אך אל תתמהמהו.

כאשר בוחרים מסעדה, תיצמדו למקומות מובילים ותימנעו מהמקום הכי עדכני ומבוקש. מה שאתם מחפשים במסעדה הוא שהיא תהיה רגועה ומרעננת בשביל שיחה טובה. חשבו על מקום המעוצב בצורה נעימה, שאין בו מוזיקה חזקה והשולחן אינו קרוב לוויכוחים קולניים המגיעים מהמטבח.

בנוסף, אשרו הגעה עם הלקוחות יום לפני הארוחה. אם יש בלבול מצדם, תהיו אדיבים ותקבעו מועד חדש.

כאשר אתם מתכוננים לאירוע, תתלבשו בהתאם לאירוע עסקי. זה מראה על הרצינות שלכם לגבי הלקוחות והעסק שלכם. עדיף להתלבש מעט יתר על המידה מאשר פחות.

ביום של הארוחה, תגיעו למסעדה לפני הזמן כדי שתהיה לכם הזדמנות לעבור על פרטים של הרגע האחרון. זה הזמן לתת למסעדה את כרטיס האשראי שלכם ולהזכיר בעדינות למלצר הראשי מה מונח על כף המאזניים. טיפ מראש אף פעם לא מזיק.

טיפ מועיל מספר 2: אל תשכחו את אסטרטגיית הישיבה.

סדרו את מקומות הישיבה לפני שהאורחים שלכם מגיעים. תוודאו שלאורחים יש את המקומות הכי טובים, לדוגמא המקומות עם הנוף של המים או השמיים. אתם לא תרצו שהאורחים שלכם ישבו מול הקיר, המטבח או השירותים. אם השולחן אינו מתאים, אל תתביישו לבקש שולחן טוב יותר.

זאת ארוחת ערב עסקית ואתם לא רוצים לצעוק בשולחן. אם יש לכם לקוח אחד, שבו אחד ליד השני. אם יש לכם שני לקוחות, תושיבו אחד מולכם ואחד לידכם.

"אם אתם יושבים ביניהם, זה ירגיש כאילו אתם צופים במשחק בזמן שאתם מנסים לעקוב אחר השיחה," אומרת ראמזי.

כאשר מזמינים, ראמזי מציעה שהמארח יציע מספר אפשרויות. זה מדגיש את טווח המחירים ופותח את הערב למתאבנים ויין המתאים לאירוע. ההמלצות יכולות להיות פשוטות כגון "אני תמיד נהנה ממנת הדג" או "למסעדה הזאת יש תפריט מצויין של יינות."

תנו לאורחים שלכם להזמין קודם. אין שום צורך להגיב על הבחירות שלהם מפני שיש להם טעם מצוין, לקחתם אותם למסעדת יוקרה וכל מה שמופיע בתפריט הוא טוב.

ראמזי אומרת שזה חשוב להיות מודעים לזמן אבל אל תבדקו כל הזמן את השעון.

ככלל, ארוחת ערב עסקית צריכה להסתיים תוך שעתיים או שלוש. ארוחת צהריים צריכה להסתיים תוך כשעה עד שעה וחצי וארוחת בוקר תוך כשעה.

טיפ מועיל מספר 3: תגבילו את כמות האלכוהול שאתם והלקוחות תצרכו במהלך ארוחת הערב.

הארוחה היא למטרת עסקים ולא מפגש עם חברים מימי בית הספר שלכם. זה יהיה חכם להיצמד ליין.

תלגמו ותטעמו ותתכננו שלא יהיו יותר משתי כוסות לכל היותר. אם אחד מהאורחים שלכם נכנס לבעיה בגלל השתייה, תבקשו סליחה מהשולחן ותבקשו מהמלצר שלכם להימנע מלמלא את הכוס שלו או להבין בקבוק יין נוסף לשולחן. אם אתם חייבים לקום מהשולחן, תעשו את זה רק בין המנות.

כמארחים, אתם קובעים מתי לדון על עסקים. ארוחת ערב היא אירוע חברתי ולכן חכו עד שהמנה העיקרית הושלמה לפני שאתם יורדים לפרטים. בארוחת צהריים, חכו עד שהזמנתם כדי שלא יפריעו לכם. בארוחת בוקר, גשו ישר לעניין.

אם משהו משתבש, תבקשו בנימוס לקום מהשולחן ותדונו על הבעיה באופן פרטי עם צוות המסעדה. האורחים שלכם ירגישו לא בנוח אם תתלוננו מולם. אף פעם אל תנזפו באנשי צוות בפומבי.

ההתנהגות שלכם במהלך הארוחה יכולה לקבוע את ההצלחה המקצועית שלכם, אם טיפלתם בכל הפרטים הקטנים בצורה נכונה ועשיתם כל מאמץ כדי לדאוג שללקוחות שלהם יהיה ערב נעים, הם יעריכו שאתם תטפלו בעסק שלהם באותה הדרך."