18 טיפים לתכנון ארוחת ערב עם חברים

מקורות יודעי דבר טוענים כי מסיבה שעיקרה הוא ארוחת ערב הפכה לאירוע מלחיץ וטורדני - אני חושבת שתכנון נכון יכול להפוך את זה להרבה יותר נחמד. מה מהנה יותר מלהזמין חברים טובים לערב שמשלב אוכל טעים, משקאות ושיחה טובה? מחקרים מראים כי ארוחה עם חברים יכולה לעשות אותנו מאושרים ובריאים יותר.

אם ארגון מסיבה של ארוחת ערב מסובך או מלחיץ עבורכם - יש לנו כמה חדשות בשבילכם: זה יכול להיות הרבה יותר קל ונעים. אירוח בבית יכול גם להיות פשוט, במיוחד אם אתם מתכננים היטב מראש ולא שוכחים את הדברים הקטנים. גם אם אתם לא מרתה סטיוארט, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את ארוחת הערב הבאה שלכם לכיף גדול (גם עבור כל מי שישתתף בה).

תכנון = הצלחה

הטיפים האלו יעזרו לך לתכנן נכון יותר

1. בחרו קבוצת חברים טובה

בחרו חברים שמסתדרים טוב ביחד, בעלי תחומי עניין דומים ויש להם לפחות כמה תכונות משותפות. אם אתם רוצים לתבל את הקבוצה עם מוזמן אחד או שניים שאינם מוכרים לכולם - ודאו שהם יתאימו ולא יעמיד ואת שאר האורחים שלכם במצב לא נוח.
הזמנות בדואר יכולות להיות רעיון נחמד לאירוע מפואר אך גם הודעות בדואר האלקטרוני או מסרונים יספיקו ברוב המקרים.

2. שאלו על אלרגיות מראש

אין זה נעים לשמוע על מחלת הצליאק של מי מהנוכחים בעת פריסת הלחם בשולחן.
רוב הזמן, אם לאורחים יש אלרגיה רצינית או שהם מקפידים על כשרות, הם יידעו אתכם על זה, אבל תמיד נחמד וכדאי לשאול מראש, לכל מקרה. ודאו שיש לפחות מנה עיקרית אחת על השולחן שכל אחד יכול ליהנות ממנה.

3. בחרו במנות שאתם יודעים ויכולים להכין

הכינו מנות שהצלחתם להכין לפחות פעם או פעמיים לפני האירוע הגדול. אם אתם רגילים לבשל את הקדרה המפורסמת, עשו זאת רק בגודל ראוי לארוחה רבת משתתפים (שכן לפעמים נפח יכול להשפיע על זמן הבישול).
אם אתם נחושים בדעתכם להרשים את האורחים עם מאכל חדש ומהודר - הכינו ובדקו את המתכון כמה שבועות מראש.

4. בשלו בחכמה

טיפ זה שייך לקטגוריית "אל תשתגעו".
הימנעו ממנות הכרוכות בעשייה לפי מידה של כל אורח, מנות שמצריכות בחישה מתמדת, הפיכה אינסופית או בבדיקה לעיתים תכופות. חביתות בודדות בארוחת בראנץ'? לא תודה. מיני סופלה שוקולד לקינוח? פשוט תגידו לא.
ברוב המקרים, הפשטות היא הדבר הכי טוב. חפשו מתכונים של ארוחה בסיר אחד, תבשילי קדירה, מנה ראשונה שניתן לחלוק כמו קרפצ'יו או סביצ'ה ועוד מתכונים קלים לארוחה מספקת ללא מאמץ.

5. בדקו את המלאי שלכם מראש

ודאו שבוע מראש שיש לכם את כל הכלים הדרושים לארוחה (צלחות הגשה, כוסות יין, צלחות אישיות קערות, סכו"ם וכו')
בבוקר האירוע, ערכו את השולחן, וודאו שהכלים נקיים ומספיקים לכמות הסועדים באירוע. עשו את אותו הדבר עם המצרכים לארוחה – יום או יומיים לפני יום האירוע.

6. היו גמישים

ודאו כי תפריט ארוחת הערב וכמות המשקאות תהיה מספקת גם אם אורח החליט להזמין חבר נוסף. היו נכונים וערוכים להוסיף עוד כיסא וצלחת כנדרש.

תפריט מתוכנן היטב צריך לכלול תוספת של 10% בכמויות האוכל והשתייה על מנת להספיק במקרים כאלה. 

7. תכננו את התפריט בצורה אסטרטגית

לא כמו הכנת פסטה ביום רגיל, ארוחה רבת משתתפים מצריכה תכנון מוקדם. תכננו את התפריט והמצרכים בצורה אסטרטגית. נסו להשתמש במוטיבים חוזרים במנות שלכם כמו עגבניות, פטריות ועשבי תיבול שישמשו אתכם במספר מנות. הימנעו ממנות הדורשות הכנה של הרגע האחרון, מרכיבים אקזוטיים (המחייבים ביקור במספר רב של חנויות), מתכונים עם זמני הכנה ארוכים או מצרכים הדורשים זמן עשייה רב בתנור או בקירור. זה בסדר שתהיה מנה אחת כזו אך אין צורך ביותר מכך.

8. סיימו עם העבודה הקשה קודם

נסו לסיים עם העבודה הקשה כמה שיותר זמן מראש. חפשו מתכונים הכוללים הוראות כיצד "לתכנן מראש" ומתכונים המציינים מה ניתן להכין מוקדם (עד יום או יומיים). את מנות הקינוח אפשר לרוב להכין מראש כמו גם רטבי יין, ויניגרטים לסלטים וכדומה.

9. נקו תוך כדי

כדי שלא תהיה לכם ערימת כלים מלוכלכים בסוף כל יום הכנות, רעיון טוב יהיה לשטוף את הסירים והמחבתות ברגע שמסיימים להשתמש בהם. מומלץ להשאיר גם מדיח פנוי לכלים המלוכלכים.

10. מותר לקנות בחוץ

מכיוון שאתם לא שפים מקצועיים וארוחת ערב מפוארת כוללת מנות רבות החל מהכנת קוקטיילים, מנות ראשונות, סלטים, מנות עיקריות וקינוחים - מומלץ להיעזר בשרותיו של שף פרטי או לקנות מספר פריטים ממעדניה איכותית וטובה.

11. האצילו סמכויות

אם המוזמנים לארוחה שואלים איך הם יכולים לעזור, אין צורך להיות קדושים מעונים. בקשו מהם להביא תוספת לארוחה כמו קינוחים, משקאות, או מנות צד. יחד עם זאת, פחות מומלץ ומקובל לבקש עזרה בשטיפה וניקיון הכלים.

12. התחילו מוקדם

בישול עבור קבוצה גדולה של סועדים לוקח יותר זמן מארוחה עבור זוג או משפחה. התחילו לבשל מוקדם מהרגיל בשעה או שעתיים – רק ליתר ביטחון.

13. קנו קרח נוסף

מלאו את המקפיא בקוביות קרח לפני יום האירוע. אתם תתפלאו כמה זה שימושי.

14. הניעו את הערב

מצב הרוח של הערב מתחיל בכם! הישארו רגועים ועליזים, גם אם העוגה נפלה והירקות נשרפים.
מזגו לכולם (וגם לכם) קוקטייל או יין וברכו את האורחים שלכם שהגיעו למסיבה.
הרימו כוסית לחיים בכל הזדמנות ומלאו כוסות בין מנה למנה.

14. הפעילו ברקע מוזיקה נעימה

הכינו רשימת השמעה שתתאים למצב הרוח ולחברים שלכם. מוזיקה קלאסית, ג'אז, רוק ומזרחית.

16. לאט עם הנשנושים

הכינו נשנושים לקבלת הפנים אך היזהרו ממטוגנים ונשנושים שעלולים להיות משביעים מדי. זיתים מרים, שקדים וירקות חתוכים יתאימו לפתיחת ארוחה וישמשו כמעוררי תיאבון.

17. עמעמו אורות

אורות נמוכים גורמים לאנשים להיראות יפים ומסתוריים יותר. תאורה עמומה עם נרות בשולחן ייתנו לכם אווירה נעימה יותר.

18. צחקו חזק

ואחרון אחרון חביב, אל תיקחו את עצמכם ברצינות רבה מדי. גם אם טעיתם, לאף אחד לא יהיה אכפת אם התבשיל היה מדויק כמו במסעדה או שהמשקאות לא הגיעו בצנצנות. מדובר על ערב עם אוכל נחמד, שיחה נהדרת ומשקאות טעימים. אין צורך להתרגש וכנראה שהאורחים אפילו לא שמו לב.

יש לכם עוד טיפים טובים? צרו קשר וספרו לי עליהם :)

אולי יעניין אותך גם: