פסטה, רעיון מושלם לארוחת ערב רומנטית

 לא ברור בדיוק באיזה שלב בהיסטוריה התחלנו לעשות את הקישור בין אוכל לרומנטיקה, אבל נכון לכתיבת שורות אלה נראה כי מדובר על שני אלמנטים בלתי נפרדים. אם בעבר הלא כל כך רחוק האוכל היה בסך הכול אמצעי הישרדות, הרי שהיום אוכל הוא לא רק רומנטיקה אלא גם דרך לחוות רגעים אינטימיים, אמצעי להבעת מחויבות, מרכיב הכרחי בעולם התשוקה ועוד.

אם אתם רוצים להכין ארוחת שף בבית ואינכם בטוחים מה להכין למנה העיקרית, להלן המלצה שתמיד עובדת ולעולם אינה מתיישנת.

פסטה אהובתי

רוב סוגי הקינוחים יכולים ליפול תחת הקטגוריה הנחשקת של "מנות רומנטיות" וישנן גם מנות ראשונות לא מעטות שפשוט מזמינות אכילה משותפת של זוג אוהבים. עם זאת, העניינים מתחילים להסתבך קצת יותר כשמדובר על המנה העיקרית.

מאחר והמנה העיקרית היא המנה הכבדה ביותר בארוחה ומאחר וכבדות היא הלכה למעשה ההפך מרומנטיקה, הרי שלא פשוט לקשר בין המנה העיקרית לבין האקט הרומנטי. אין שום דבר רומנטי בנתח בשר, בקציצות דג וכמובן שגם אין שמץ של רומנטיקה בחומוס לצורך העניין.

החדשות הטובות הן שיש מנה אחת שמוגשת כמנה עיקרית, שיכולה גם יכולה להתאים עבור ארוחת ערב רומנטית מאין כמוהו וכפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, אנחנו מתכוונים כמובן לפסטה המפורסמת.

לבחור בחכמה

ראשית נציין כי מן הסתם לא כל פסטה באשר היא אפופה ארומה של רומנטיות. כך לדוגמה במידה ומדובר על פשטידת פסטה, לזניה או קנלוני, הרי שרוב הסיכויים שהרומנטיקה תישאר מחוץ לצלחת. הדבר נכון גם בנוגע לפסטות שמוגשות בליווי של רטבים כבדים במיוחד כמו למשל ספגטי בולונז עמוסת בשר ורוטב עגבניות או פסטה המוגשת בליווי רוטב שמנת עשיר במיוחד.

לעומת זאת, פסטות כמו למשל ספגטי או פטוצ'יני בליווי רטבים על בסיס שמן זית או על בסיס עגבניות, יכולות להוות יופי של פתיחה לערב רומנטי לעילא ולעילא. ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של מתכונים לפסטה ובמידה ותכינו בעצמכם הן את הפסטה והן את הרוטב שלה, הרי שהרומנטיקה כבר תמלא את חלל החדר מאליה.

רעיונות לרטבים מדליקים

בדרך כלל הרטבים הנלווים לפסטות מבוססים על אחד משלושת הבאים: עגבניות, שמן זית או שמנת. 

להלן מתכון מומלץ לפסטה ברוטב שמנת עם דוקסל בטטות ופטריות

חותכים בטטה לקוביות קטנות ומקפיצים במחבת עם שמן זית עד שהבטטות רכות (אפשר גם להכניס לתנור 180 מעלות עם שמן זית, מלח ופלפל).
חותכים פטריות ומקפיצים במחבת עם מעט שמן זית וחמאה. כשהפטריות מזהיבות מוסיפים כפית שום קצוץ, מטגנים קלות ומוסיפים רבע כוס יין לבן. מצמצמים עד שהיין מתאדה.
מתבלים במלח, פלפל ואגוז מוסקט.
מוסיפים 1 קרטון שמנת מתוקה (250 מ"ל), מרתיחים ומבשלים כחמש דקות עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך.
מוסיפים 2-3 עלי בזיליקום .
בסיר נפרד מבשלים פסטה עד למצב אל-דנטה. מסננים ומוסיפים לרוטב.
מגישים עם שבבי פרמזן.

במידה ואתם מעוניינים להפתיע את בן או בת הזוג שלכם בארוחה רומנטית בבית עם פסטה ברוטב מיוחד, הרשו לנו להציע לכם עוד שני רעיונות מיוחדים ומרעננים להלן:

  • רוטב על בסיס בטטה אפויה וחלב קוקוס – כל שעליכם לעשות הוא לאפות בטטות עד לריכוך מושלם ולאחר מכן לטחון אותן עם חלב קוקוס. ניתן להוסיף תבלינים לפי הטעם כמו למשל טימין, רוזמרין או שום. את הבטטה ניתן להמיר בסלק למשל.
  • רוטב על בסיס ארטישוקים טחונים – רוטב על בסיס לבבות ארטישוק הוא רוטב קטיפתי במיוחד שטעמו מקורי ומסעיר. כל שעליכם לעשות זה לבשל לבבות ארטישוק במים עם לימון ולאחר מכן לטחון אותם במעבד מזון תוך הוספת תבלינים לפי הטעם.

לכתבה נוספות בנושא בישול ארוחות בבית: