קייטרינג לאירועים קטנים, כל מה שחשוב לדעת

מגבלות הקורונה שחלו בשנה האחרונה החזירו את שוק האירועים הקטנים למפה, והיום להגיד שהיה לכם פחות מ-300 אורחים באירוע זה כבר לא בושה, להיפך זה נחשב אירוע על רמה. לאור העובדה הזאת, אנשים נוטים להשקיע יותר בייחודיות של אירועים קטנים והם הופכים להיות  ברמה גבוהה יותר, מהסיבה שלא צריך לשלם עבור כמות אנשים גדולה. לאירועים מהסוג הזה או אירועים אחרים ניתן להזמין קייטרינג לאירועים, מה שמאפשר לקיים את האירוע בכל מקום שתחפצו בו ולא רק באולם אירועים. אז הנה כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם מזמינים קייטרינג לאירוע שלכם.

בחירת המנות לפי סוג האירוע

כמו כל דבר באירוע חשוב שתתאימו גם את בחירת האוכל לאופי האירוע. הכוונה היא שאם אתם צריכים קייטרינג לבר\מצווה מצווה, לא תרצו להזמין מנות גורמה של דג נא, מהסיבה שרוב הקהל הוא ילדים וספק אם הם יתחברו לסגנון הזה. עוד דבר שכדאי לחשוב עליו, הוא מיקום האירוע ואם האירוע מתקיים בסביבות שונות תצטרכו להתאים את האוכל גם לפי זה. לדוגמא אם האירוע הוא אירוע עמידה בלי ישיבה, לא תרצו להגיש סטייק שאי אפשר לאכול בלי סכין ומזלג, ולכן תצטרכו לחשוב על מנות שאפשר לאכול גם בעמידה, כדי שיהיה לאורחים שלכם נוח.

דבר נוסף ואחרון, הוא אירועי קונספט, אם למשל עשיתם אירוע קונספט בסגנון איטלקי, פסטות ופיצות יעבדו מצוין. באותה צורה זה יכול להיות אירוע בסגנון יפני ואז סושי יעבוד כאן, הכול לפי מה שתחליטו שיהיה אופי האירוע שלכם.

סוגי הגשה שונים

כיום קיימים שני סוגי הגשה עיקריים והם הגשה לשולחן, או הגשה בצורה של בופה בו האורחים ניגשים לקחת את המנות. האמת היא שכאן זה עניין של העדפה אישית של מקיים האירוע ובנוסף לפי האופי של האורחים שלכם, אתם מכירים אותם הכי טוב ויודעים למה הם יתחברו יותר. חשוב גם שתבינו איפה ההגשה מתבצעת האם האירוע מתקיים בסביבת גני אירועים, חצר של בית, חיק הטבע או שזה קייטרינג לאזכרות ולסעודת אבלים וההגשה מתבצעת בסביבת אוהלים לאבלים. ולכן חשוב שתתאימו את סוג ההגשה גם למקום בו היא מבוצעת.

תכירו את המגבלות של האורחים שלכם

עוד לפני שאתם מסכמים עם השף של הקייטרינג על סוג האוכל ודרך ההגשה, חשוב שתכירו את האורחים שלכם ואת המגבלות שלהם. בקייטרינג תמיד יש את השירות של מנות מיוחדות, שלרוב הן בעבור אנשים שיש להם רגישות או מגבלה באוכל, לדוגמא סוכרתיים, צליאקים, אלרגיות שונות כמו בוטנים ושומשום, עדיפויות באוכל כמו צמחונים וטבעוניים ועוד. תעלו בפני השף את כל רשימת האנשים עם המגבלות שקיימות והוא ידע להתאים בעבורם מנות מיוחדות שיוגשו במיוחד בשבילם.

בחירת כלי ההגשה

עוד דבר שחשוב להתאים לפי אופי האירוע, הוא כל העניין של כלי ההגשה. כאן לא מדובר רק בצבע ובסגנון שלהם, אלא בחומרים מהם הם עשויים. ישנם אנשים שמעדיפים להגיש בכלים אמיתיים מזכוכית או פורצלן, ויש כאלה שמעדיפים להגיש בכלים חד פעמיים כדי לא להתעסק עם הכלים אחר כך, או בגלל שזה אירוע לילדים והם לא רוצים שמשהו ישבר. קחו בחשבון שאת הכלים אתם יכולים לספק בעצמכם, או שאנחנו נדאג להם, הכול שאלה של תקציב. בנוסף יש גם אנשים שמעדיפים חד פעמי אקולוגי יותר וכמובן שזו תמיד אופציה שקיימת.

שירותי בר נלווים

במידה ואתם מתכננים אירוע משמח, בוודאי תרצו לשכור שירותי בר נלווים לשירותי הקייטרינג, ואף תוכלו לבקש מהשף שייתן להם המלצה לקוקטיילים מסוימים, שיעבדו מצוין עם תפריט האוכל שבניתם לאירוע. כמובן שתמיד קיימת האופציה של בר פתוח ללא שירותי בר, ותוכלו פשוט למקם אלכוהול ושתיה קלה על גבי השולחנות של האורחים, או בעמדת בר עצמאית, כך כל אחד יוכל להרכיב לעצמו את המשקה שירצה.

התאמה של קינוחים

בדיוק כמו בהתאמת התפריט, גם בקינוחים כדאי שתדעו למי יש מגבלות והאם יש למצוא פתרון אחר בשבילו. יכול להיות שכאן לא תהיה מנה מיוחדת בעבור אותו אדם, אך תהיה חלופה מיועדת בעבורו. כמו כן חשוב שתתאמו עם השף האם הקינוחים יהיו חלביים או לא, והכל בהתאם לכשרות שאתם בוחרים בה.

אולי יעניין אותך גם: