מהו סגנון ההגשה הנכון ביותר לאירוע שלכם?

סגנונות ההגשה באירוע ישפיעו לעיתים קרובות על התפריט שחברת הקייטרינג שלכם יכולה להציע.

בקבלת פנים לדוגמא, מנות קוקטייל מסתובבות יהיו קלילות יותר ועמידות לאורך זמן. מנות "פינגר פוד" שיכולות לטפטף לא ייכנסו לתפריט, אך מנות ביס שאפשר לאכול בעמידה, יכולות להתאים.

אספנו עבורכם מספר סגנונות הגשה המקובלים באירועים:

הגשה בסגנון קבלת פנים

בסגנון זה, יוגש אוכל קליל על מזנונים פתוחים בצורה פרונטלית. האורחים לוקחים לבדם את האוכל, בעמידה. הם בדרך כלל לא יושבים כדי לאכול. סוגי אירועים אלו לעיתים מכונים  "אירועי מינגלינג". האוכל המוגש באירוע מסוג זה הוא בסגנון "פינגר פוד" או בסגנון "צלחת - מזלג". לא מומלץ להגיש אוכל הדורש חיתוך בסכין אלא מנות קטנות שאוכלים אותן בביס או שניים.

הגשת קוקטייל – קרוסטיני ומתאבנים

האוכל מונח על מגשים ומועבר באמצעות מלצרים מסתובבים. האורחים לוקחים בעצמם ומשתמשים במפיות קוקטייל המסופקות על ידי המלצר. סוג הגשה זה משמש בקבלות פנים יוקרתיות. סגנון ההגשה מתאים למנות בסגנון "פינגר פוד" כמו ברוסקטות, מרקים בכוסית שוט, מתאבנים על קיסם וכדומה..

הגשה במזנונים - בופה

האוכל מאורגן על גבי מזנונים בכלים ששומרים על חום או קור המנות לפי הצורך. האורחים עוברים לאורך שורת המזנון ולוקחים בהגשה עצמית. כאשר הצלחות עמוסות בכל טוב, האורחים מתיישבים בשולחן ערוך בסכו"ם מראש כדי לסעוד ולהנות מהאירוע. המלצרים בדרך כלל מוזגים משקאות או שהם יונחו בקנקנים במרכז השולחן. באירועים יוקרתיים יותר המלצרים נושאים את הצלחות של האורחים אל עבר השולחנות שלהם אך סגנון זה אינו נפוץ בארץ.

תחנות פעילות

הגשה דומה למזנון אך יותר אקטיבית, פרונטלית וידידותית לאורח. השפים מכינים ומגישים את האוכל במזנון עצמו ולא במטבח. האוכל מוגש בתחנות הפעולה הכוללות תחנות את כלי הבישול, הכנה של פירה תפוחי אדמה, גלגול טורטיות, פסטות, בשר צלוי, חביתות, קרפים, סושי, קינוחים בשלהבות וסלטים מוקפצים בקערות באוויר.

הגשה בקפיטריה

דומה למזנון. האורחים עומדים בשורה אבל לא משרתים את עצמם. שפים מגישים להם את המנות מאחורי קו המזנון. זו דרך לשלוט על גודל המנות. לפעמים פריטים לא יקרים כמו סלטים יהיו בשירות עצמי ופריטי בשר יקרים יוגשו על ידי מלצר או טבח.

הגשת בופה בצלחות

בסגנון זה, יוגשו במזנון מנות ראשונות בצלחות ערוכות מראש. האורחים יוכלו לקחת את הצלחות לשולחן שלהם. הם יכולים להיות גם בשלב המנות העיקריות, ממוקמים על עגלה נעה ולאחר מכן מוגשים לאורחים לפי בחירתם.

הגשה בצלחות (סגנון אמריקני)

זהו סוג ההגשה הכי נפוץ, חסכוני, ניתן לשליטה ויעיל. האורחים יושבים מתחילת האירוע. האוכל מוכן מראש במטבח, מאורגן על צלחות ומוגש על ידי מלצרים מהצד השמאלי. משקאות מוגשים מהצד הימני. כלים וכוסות משומשים נאספים מצד ימין.

הגשה בסגנון משפחתי (סגנון אנגלי)

האורחים יושבים. מגשים גדולים וקערות מלאות באוכל מהמטבח מוגשים על ידי המלצרים לשולחנות האוכל. האורחים דואגים להעביר את האוכל מאחד לשני. בדרך כלל, המארח יחתוך את הבשר.

הגשה מראש

האוכל נמצא כבר על שולחנות האוכל כאשר האורחים יושבים לאכול. מכיוון שהאוכל יהיה מראש על השולחנות לפני שהאורחים אוכלים, כדאי להגיש מראש רק מאכלים שישמרו על איכות תברואתית וקולינרית בטמפרטורת החדר. המאכלים הכי נפוצים הם לחם וממרחים. עבור ארוחות צהריים עם מסגרת זמן מוגבלת, בדרך כלל הסלט והקינוח יונחו מראש.

הגשה אישית

האורחים יושבים. יש מלצר אחד עבור כל שני אורחים כדי שיקבלו את האוכל בדיוק באותו הזמן. המלצרים לובשים כפפות לבנות, האוכל מוכן מראש והצלחות מצוידות בכיסוי עגול השומר על חום המנה (המכונה "קלוש"). כל מלצר לוקח שתי מנות מהמטבח ועומד מאחורי שני האורחים שהוקצו אליו על פי ההוראות של מנהל האירוע, כל המלצרים נמצאים מול האורחים והכיסוי מוסר מהצלחות באותו הזמן.

ההליך הזה נמשך לאורך כל המנות. זה סגנון מאוד אלגנטי של הגשה שלעיתים קרובות משמש בארוחות שף פרטיות.

הגל

זוהי שיטת הגשה "מהירה ומלוכלכת" שבה כל המלצרים מתחילים בהגשה מצד אחד של החדר ועוברים ישירות לקצה השני של החדר. למעשה, כל המלצרים הם בצוות אחד והחדר כולו הוא תחנת העבודה של הצוות. בשיטת "הגל" ניתן להגיש למספר רב של אורחים במהירות רבה, וזה בדרך כלל מצריך פחות כוח עבודה. החיסרון בשיטה זו היא שאינה מספקת שירות אישי עבור הנוכחים.

לסיכום, סגנונות ההגשה משחקים תפקיד חשוב בהצלחת האירוע.

לקוחות יכולים לבחור את צורות ההגשה הפחות יקרות (כמו הגשה מראש) או יכולים להרשים עם הגשה אישית. יתר על כן, חלק מסגנונות ההגשה (כמו תחנות פעילות) מאוד מרשימות ותורמות באופן משמעותי לשביעות הרצון של האורחים.

כדי לגוון, אתם יכולים לשלב סגנונות הגשה במהלך ארוחה אחת.

לדוגמא, ניתן להתחיל בהגשת מתאבנים בקבלת הפנים, להמשיך לתוך חדר המזנון בו יש שולחנות עם סלטים מוכנים מראש, לחמים ומטבלים, ולהמשיך במנות חמות המוגשות במזנונים פתוחים.


אתם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים בנושא: 

מתכננים אירוע וזקוקים לקייטרינג איכותי?

מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לתת לכם שירות