כך תכינו מאכלים שלא הכרתם תוך 5 דקות

יש לא מעט אנשים שהמטבח גורם להם לחרדות או לחוסר נוחות והם מעדיפים לעשות כל מטלה אחרת בבית מלבד לבשל. כאשר אנשים שכאלה הופכים להיות הורים או שנסיבות אחרות מביאות אותם לכדי להיות האחראים על הארוחות שלהם עצמם ושל אנשים אחרים – הם מרגישים שיש להם בעיה גדולה, שכן הם לא יודעים לבשל והם לבטח חוששים אפילו לנסות. מה שהם לא יודעים וכדאי שיידעו, זה שכיום בישול יכול להיחשב כמטלה פשוטה ומהירה שלא צריך יותר מדי לשבור את הראש לקראתה ובוודאי שלא צריך לחשוש או לפחד. ישנם לא מעט מתכונים שהם באמת קלים, פשוטים ומהירים ולא צריך להיבהל מהם. יתרה מכך – יש אינספור מתכונים שאפשר להכין ממש משניים או שלושה מרכיבים, לערבב אותם ביחד ולבשל בסיר או להכניס לתנור. אין קל מזה, אפילו למי שלא מכיר מתכונים או שיש לו חשש מהמטבח.

מתכונים פשוטים ומהירים

אז איך מכינים מאכלים שלא מכירים? התשובה לכך פשוטה – מחפשים (ומוצאים!) קיצורי דרך שיש בשפע בעולם הבישול. לא עוד מתכונים ארוכים ומסובכים, לא עוד עבודה בשלבים ולא עוד רשימה אינסופית של חומרי גלם ומצרכים. היום אפשר להכין מתכון בקליק, שפירושו שזמן ההכנה קצר בדיוק כמו ההקלקה על כפתור העכבר. מתבלים, מערבבים, מניחים בסיר או בתבנית של התנור, אופים או מבשלים והארוחה יכולה להיות מוכנה ממש תוך דקות ספורות. מה צריך בשביל זה? תבלינים, רטבים מוכנים, עשבי תיבול וכמובן כלי בישול איכותיים ומתאימים – מחבת פסים, סיר לבישול מהיר ומגוון תבניות לשימוש בתנור. כיום לא צריך שום דבר יותר מזה. מכל הדברים האלה אפשר להכין מאכלים מהירים, טעימים, כאלה שאפשר להחשיב אותם כגרסאות למאכלים אחרים שמכירים מהילדות וכמובן  שאפשר וכדאי גם להמציא. לא תמיד אפשר להיות בטוחים מה עומד להתקבל לאחר הבישול ואם יש, למשל, כמה תבלינים שאוהבים לאכול אותם בנפרד – למה לא לנסות לערבב אותם ואז להשרות את המזון בהם?

מה כדאי שיהיה בבית בשביל מתכונית מהירים וקלים של 5 דקות?

חומרי הגלם שכדאי שיהיו בבית הם כל מה שאוהבים – חלקי עוף או בשר, תוספות פחממתיות כמו אורז, פסטה, פתיתים או קוסקוס וכמובן ירקות מבושלים, טריים או קפואים. כיום אפשר להשתמש בכל אלה בהכנה מהירה ופשוטה של מזיגת מים רותחים והמתנה וכמובן תיבול בתבלינים שאוהבים לאכול. ברגע שיש בבית מגוון רחב של חומרי גלם – אפשר לשלב ביניהם ולבנות ארוחות של ממש שכל מנה בהן היא בעלת זמן הכנה קצר ותהליך נוח ופשוט לביצוע. לא חייבים להיות במטבח הרבה זמן, לא חייבים להשתמש בהרבה מרכיבים ומה שהכי חשוב זה הטעם הטעים והסיפוק של מאכל שמכינים לבד בבית.

כיום מתכונים אלה עולים לכותרות ויש לא מעט אנשים, הורים או רווקים שמחפשים אותם. אנשים לא רואים צורך או הכרח לעמוד הרבה שעות במטבח ומעדיפים את אותו הזמן להקדיש לפעולות אחרות שעבורן תהיינה נעימות ויעילות יותר. המזל הוא שבאמת יש מגוון עצום של מתכונים מגוונים שיתאימו לכל אחד, לכל סוג של תזונה וכמובן לכל שעה ביום – ארוחות צהריים חמות או כאלה שמוגשות בטמפרטורת החדר, מנות שאפשר לאכול בבית או לקחת בקופסה למקום העבודה, מנות ייחודיות שמתאימות להכנה עבור הילדים לבית הספר וכמובן ארוחות משפחתיות שמתאימות לכמה וכמה סועדים שיישבו וייהנו ביחד סביב אותו שולחן האוכל.

אולי יעניין אותך גם: