​יינות לבנים שישדרגו את ארוחת השבועות שלכם

מזג האוויר מתחיל להתחמם, הימים הולכים ומתארכים, הקיץ נמצא באוויר וחג השבועות כבר כמעט כאן. זהו התירוץ המושלם לפתוח יין לבן לארוחת החג.

קצת על יין לבן

מלבד מספר בודד של יינות מיושנים, את רוב היינות הלבנים שותים צעירים, כשהם עדיין טריים ורעננים, לכן, כשאתם בוחרים יין לבן או רוזה לחג השבועות, נסו לקנות יין מהבציר האחרון כגון 2015 או 2016. זכרו גם להגיש את היינות האלו מקוררים אך לא קרים מדי - זה יכול להאפיל על כמה מהניחוחות של היין. אופציה נוספת שבה ניתן להגיע בדיוק לטמפרטורה הנכונה להגשה היא להוציא את היינות מהמקרר כ- 10 דקות לפני ההגשה.

להתאים את היין למנות שהכנתם

סוביניון בלאן

טעמי ההדרים והחומציות הנעימה על השפתיים הופכת את הסוביניון בלאן לשילוב המושלם לארוחת ערב חלבית. הטעמים של הסוביניון בלאן שונים מרוב הלבנים, לזן הענבים הזה טעמים "ירוקים" מאוד, עם שפע של עשבי תיבול וניחוח מעודן. ענבים של סוביניון בלאן אשר גודלו באקלים קריר יהיו בעלי טעמים חזקים של לימון ותפוח ירוק, בעוד שסוביניון בלאן שהופק מענבים מתוקים ובשלים (אקלים חם) יהיה בעל טעמים חזקים יותר של אפרסק ופסיפלורה. מתחת לאותם טעמים ראשוניים, תמצאו רמזים של דומדמניות, דשא, ופלפלים.

מומלץ להגיש עם: גבינות עיזים, ריזוטו, פסטה עם פרמז'ן, ירקות ירוקים ומאכלים אסייתים.

ריזלינג

ענבי ריזלינג הם אחד מהזנים הארומטיים ביותר של ענבים לבנים. יש בהם ניחוחות פרי כבדים של אגס, תפוח אדום, נקטרינה, אפרסק ואפילו רמזים עדינים של דבש או בנזין. אנשים חושבים לעתים קרובות על ריזלינג כעל יין מתוק אך הוא קיים בכל הסגנונות, מיבש ועד מתוק. טעמו של יין ריזלינג מוצלח יהיה זה שמאזן בין מתיקות וחומציות.

מומלץ להגיש עם: אוכל מתובל, דגים נאים, מאפי תרד וגבינות, קישים וירקות קלויים.

מוסקטו

יין איטלקי מתוק ומלא טעם, אחד מזני הענבים העתיקים ביותר בעולם, יין מרענן בעל טעם נהדר וערך מצוין.
ענבי מוסקטו גדלים בכל מקום בעולם, אך המוסקטו האיטלקי נחשב למפורסם ביותר. היין מכיל כימיקל הנקרא "לינאול" אשר נמצא גם בעשבי תיבול ותבלינים ארומטיים כמו קינמון, פרחי הדר ומנטה. הטעמים החזקים המאפיינים את היין כוללים אפרסקים, לימונים, תפוזים, משמשים, נקטרינות, בעוד טעמים עדינים אחרים כוללים וניל, קרמל, ורדים ויסמין. זהו יין בעל חומציות בינונית הנוטה להיות מתוק למדי.

מומלץ להגיש עם: פירות, שוקולד, קינוחים, טארטים ומאפי ריקוטה.

שרדונה

שרדונה הוא אחד הסוגים המפורסמים ביותר של יין לבן וזהו זן הגדל כמעט בכל אזור בעולם.
יינות שרדונה מענבים בשלים יהיו בעלי טעמים כמו אננס, מנגו ומשמש. זנים פחות בשלים יפיקו טעמים כמו לימון ותפוחים ירוקים.

מומלץ להגיש עם: דגים ברוטב חמאה, גבינות רכות, פסטות ואנטי פסטי.

יין לבן משתלב היטב בקוקטיילים קייצים. המתכון לפניכם הוא דוגמא מצוינת לכך-

סנגרייה של יין לבן ופירות יער

מצרכים:

1 בקבוק יין לבן יבש (מומלץ סוביניון בלאן)

1 כוס סודה בטעם לימון

1/2 כוס וודקה פטל

1/4 כוס ברנדי

תותים קצוצים

פטל

אוכמניות

אופן ההכנה

בקנקן, מערבבים יין, סודה, וודקה וברנדי.

שמים כ-3 יחידות פטל וחופן של תותים קצוצים לתחתית כל כוס. ממלאים את הכוס בקרח ולאחר מכן מוזגים מהסנגריה שבקנקן. מקשטים בכמה אוכמניות.

נשמח לעזור לכם עם טיפים לארוחת שבועות מושלמת צרו איתנו קשר!

על אופציית השף המארח החדשה שלנו כבר שמעת? - קליק לפרטים :)

אולי יעניין אותך גם: