מנת שף בחתונה - כל מה שחשוב לדעת

חתונת גורמה היא אחד מהקונספטים המובילים כיום בזירת החתונות. אירוע בו משקיעים עד הפרט האחרון, בין אם בחוויית בוטיק אינטימית ובין אם בכל אחד מהאלמנטים הקשורים לחתונה – עיצוב, אווירה, תכנית אמנותית, מוסיקה, מזכרות, צלם.
הקולינריה היא חלק בלתי נפרד מהצלחת האירוע וכאן נכנס לתמונה שף שיש לו את החזון, הידע והיכולות ליצור חגיגה גסטרונומית בלתי נשכחת.
התפריט אותו מגבשים לחתונה הוא חלק מ"התמונה המלאה". ברגע שהצעת הנישואין התקבלה בשמחה, הכרזתם על החתונה ובחרתם תאריך – מתחיל המסע שלכם כזוג מאוהב בדרך לחופה.

הסודות לחתונה מושלמת
אין ספק שתכנון האירוע הוא פרויקט מורכב שדרוש מכם, לפני הכל, לחשוב מה תהיה הדרך בה תרצו לחגוג והיכן. אתם מוזמנים להעלות על כתב את הרצונות והצרכים שלכם ולהבין יותר מה נתפסת בעיניכם החתונה המושלמת וכך יהיה לכם פשוט יותר להפוך את הרעיון למציאות.
השלב הראשון הוא בחירת מקום לאירוע – אולם אירועים או גן אירועים במיקום גיאוגרפי אטרקטיבי הנושק לעורקי התחבורה הראשיים ומאפשר הגעה נוחה למקום. בדקו שהאזור עונה על הדרישות שלכם גם מבחינת סביבה ורקע- פסטורליות, אורבניות או שילוב מנצח בין השניים.
בדקו אם מבחינת גודל האולם הוא אכן מתאים לכמות המשתתפים ואם המקום מצויד במערכת סאונד ותאורה מתקדמות ועיצוב שעונה על ציפיותיכם.

כשטעמים וריגושים נפגשים באירוע אחד
האוכל הוא כאמור מתכון להצלחת החתונה והבחירה בשף דומה לבחירה בבעלי מקצוע אחרים. כדאי לבדוק המלצות, להיפגש כדי לבדוק כימיה וכמובן – לטעום. בבחירה הקולינרית לחוש הטעם תפקיד מכריע בבחירה. מומלץ להחליט מראש מה הסגנון הקולינרי המועדף – האם תרצו מנה בסגנון איטקלי, ים תיכוני, אמריקאי, תפריט חלבי או בשרי, מנות כשרות ואם יש מנות מועדפות עליכם ורגישויות שיש להתחשב בהן דוגמת רגישות לגלוטן או לקטוז ואם יהיו באירוע צמחוניים וטבעוניים.
העונתיות אף היא משפיעה על התמהיל הגסטרונומי. מנות שף מצריכות תכנון בהתאם למזג האוויר ולתקופה בשנה ולבחור בהתאם לכך חומרי גלם עונתיים המתכתבים עם הסביבה תוך דגש על מנות חורף מחממות ומנות קיץ מרעננות.
מעבר לטעם, כדאי להתעמק גם בנושא האסתטיקה והקומפוזיציה של המנות וכיצד הן מוגשות וייראו בצלחת. שילובים בין גוונים ושידוכים בין חומרים, מצע מעניין שנותן טוויסט למנה ועוד הפתעות וריגושים אכילים מעוררי תיאבון.
הגשה או בופה? זו השאלה – מומלץ להחליט יחד עם הקייטרינג על סגנון ההגשה המועדף. בופה עשיר המאפשר לסועדים להעמיס על הצלחת עוד ועוד מהאוכל הטוב כפי יכולתם ורצונם או הגשה על ידי מלצרים, סגנון פורמלי ואלגנטי אך שיש בו כביכול מגבלה על הכמות כי כל סועד מקבל מנה אחת מהתפריט (ראשונה, עיקרית, קינוח). בכל מקרה כדאי שתהיה לכם אלטרנטיבה לכל סגנון שייבחר.
גורמה לכל שלב – חשבו יחד עם השף גם על זרימת האירוע וכיצד להתאים את המטעמים לכל שלב באירוע. למשל, פתיחים, סעודה מרכזית, נשנושים לשעת הריקודים, קינוחים וכן על אפשרות של מלצרים מסתובבים, קוקטיילים ומנות שיתאימו לסגנון החתונה – רשמית או קלילה.
כמובן שחשוב לגבש ביחד תפריט על פי תקציב מבלי להתפשר על איכות, לבצע טעימות של כל מנה לפני שמשלבים אותה בתפריט הסופי. היום חל דגש רב על נושא הבריאות ואפשר בהחלט לבחור מנות שהן גם מנות שף וגם בריאותיות עם ירקות ותבלינים המתאימים לסוג החתונה וכל חיך. תוכלו גם לצלם את המנות כי מנה פוטוגנית היא מנה שבוודאי תראה טוב גם בזמן אמת, בחתונה עצמה.

קחו עמכם לדרך שף מנוסה שינצח על התפריט של החתונה ויסב אושר והנאה לכם ולמוזמנים.

אולי יעניין אתכם גם?