שף פרטי - מחיר, מה זה כולל ועוד דברים שחשוב לדעת

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מחפשים רעיונות ייחודיים ומקוריים בבואם לארגן או להפיק אירוע. זה לא חייב להיות אירוע רב משתתפים או כזה שמתקיים באולם אירועים, לעתים די בכמות מצומצמת של חברים ומוזמנים על מנת להפיק את האירוע המושלם. כאשר מדובר בסגנון הפקה כזה - לאחרונה גובר הביקוש להזמנת שף פרטי מקצועי שיגיע ויבשל בעצמו את המזון שיוגש לאורחים במקום להסתמך על שירותי קייטרינג או בישול מראש. כך אפשר לבחור במזון איכותי, טרי, ייחודי ואפילו יוקרתי.

מה כולל שירות של שף פרטי עד הבית?

כאשר מתכוונים להזמין הביתה שף שיבשל ארוחה - ברוב המקרים השירות יכלול את כל הפעולות הקשורות בהכנת האוכל, ללא התערבות של מארגן האירוע:

  • רכישת המרכיבים על ידי השף.
  • הגעה לבית הלקוח עם המרכיבים שנקנו במיוחד ועם כל כלי העבודה הנדרשים.
  • בישול במקום (לעתים הבישול יתבצע לנגד עיניהם של האורחים).
  • במקרים שהשף מעוניין בכך שמארגן האירוע וגם האורחים יהיו שותפים בהכנות או בחלק מתהליך ההכנה.
  • מלאכת הבישול יכולה להיות מלווה בהסברים מיוחדים או סיפורים הקשורים למזון.
  • לאחר סיום הארוחה - השף ידאג להשארת המטבח נקי ללא לכלוך או שאריות.

אחד הנושאים המדוברים ביותר בתחום זה הוא שף פרטי - מחיר, שכן אמנם אין מדובר במחיר נמוך עבור השירות אבל כאשר מבינים בדיוק במה מדובר ומה כולל המחיר - קל יותר להפנים שמדובר באטרקציה מיוחדת במינה שתשאיר את האורחים פעורי פה ועם רושם חזק, גם לאחר שהאירוע יסתיים.

שירות של שף פרטי - איך בדיוק זה עובד?

למרות שנדמה שמדובר בעניין פשוט ופעוט לארגן - חשוב לדעת שאין זה כך, אך התוצאה מפצה על הארגון המסיבי ושלל ההחלטות שצריך לקבל. מכיוון שכל אדם שמארגן אירוע ירצה אופי או סגנון שונים ויהיו לו רצונות אחרים - האירוע עם השף הפרטי חייב להיות מותאם באופן אישי לכל אירוע, לכל סוג של משתתפים ולכל מקום שבו הוא מתקיים. להלן רק חלק מהשאלות שצריך לענות עליהן ביחד עם השף מבעוד מועד, עת מתחילים את גיבוש התכנית:

  • היכן מתקיים האירוע - שף פרטי יכול להגיע אל הבית של מארגן האירוע או לכל מקום שבו מחליטים לקיים את המסיבה.
  • סגנון התפריט - השף יכול להציע רעיונות לסגנונות בישול נבחרים ומבוקשים - סגנון איטלקי (פסטות ומאפים), תפריט בשרי (המבוסס על נתחים שונים וטכניקות בישול ייחודיות), התפריט יכול להיות צמחוני או טבעוני וצריך להתייחס לסוגיות הקשורות בכשרות. סגנונות בישול נוספים יכולים להיות מבוססים על המטבח האסייתי, מנות אפויות, מנות אירוח קטנות ועוד.
  • מי המשתתפים - האם יהיו ילדים? האם אמורים להשתתף אנשים מבוגרים?
  • צוות נוסף - קשור לנושא של סגנון האירוע. האם מארגן המסיבה מעוניין בהגשה עצמית של האורחים לעצמם או שמא יעדיף שהשף גם ידאג לצוות מלצרים שיגישו לאורחים את המנות?

מה המחיר של שירותי שף המגיע עד הבית?

על שאלה זו קשה מאוד לענות, אם כי אפשר לבצע הערכה. ברוב המקרים יכלול השירות פגישה מקדימה עם מי שמפיק את האירוע על מנת להבין בדיוק מה אמור להיות הקונספט וכמובן לכוון לתשובות שכדאי להסתמך עליהן. זה הזמן והמקום של השף להמליץ על מה שלדעתו יהיה הכי מתאים ונכון, שכן המלצות אלה מבוססות על הניסיון שלו בשירותי בישול באירועים דומים. בפגישה זו מתקבלות כל ההחלטות הקשורות לאירוע. באופן גורף ניתן לומר שהמחיר עבור השירות צריך לכלול:

  • זמן - מרכיב זה יכלול את כל הזמן שמקדיש השף לטובת האירוע - פגישות מקדימות, שיחות טלפון, זמן רכישת המצרכים ומשך הזמן שהוא יהיה נוכח במקום כולל הכנות מקדימות, מהלך האירוע וסידור סביבת העבודה בסיום.
  • מרכיבים - במידה והשף רוכש בעצמו את המרכיבים הדרושים - יש לגלם את המחיר בסכום הכולל שנקבע.
  • שירותים מיוחדים - במידה וסוכם בין שני הצדדים שהשף מביא אתו ציוד מיוחד או מבצע פעולות נוספות מעבר לפעולות הבישול עצמן - גם זה צריך להיות כלול כסעיף נפרד בחשבון הסופי.
  • נסיעות - הוצאות דלק ו/או זמן נסיעה אל המקום שבו מתקיים האירוע.
  • כמות המזון - פרמטר זה קשור כמובן למספר האורחים שאמורים להגיע לאירוע, שכן הוא ישפיע על כמות המצרכים שיש לרכוש, על מספר המנות שצריך להכין ועל משך זמן הבישול.

כאשר מעריכים את הסכום הסופי אפשר לחשוב על טווח בין 3000-5000 ₪ לאירוע מצומצם הכולל מנות שגרתיות, מוכרות וכאלה שנחשבות, יחסית לקלות להכנה ועל סכום של אפילו 10,000 ₪ לאירוע גדול יותר או למנות מיוחדות המתבססות על מרכיבים ייחודיים, יקרים יותר או ארוחה שנחשבת למפוארת ויוקרתית.

מהו שירות של שף מארח?

 גם זו אפשרות מוכרת ונפוצה מאוד כיום. כשמה כן היא - האורחים הם אלה שמגיעים לביתו של השף, שהרי זו סביבת העבודה השגרתית שאליה הוא רגיל ובה נמצאים כל כלי העבודה שלו. האורחים יהיו שותפים להכנות או שיצפו בשף מבצע את כל הפעולות הדרושות עבור האירוח, ישמעו סיפורים, הסברים או אנקדוטות אודות כלי הבישול, מרכיבי המזון או המנות עצמן ולבסוף כמובן יטעמו מהמזון הטרי שהוכן ובושל ממש לנגד עיניהם