גיוון ארוחת הצהריים - משניצל עוף לשניצל דג

 

ארוחת צהריים שהילדים יאהבו צריכה לכלול מרכיבים טעימים אך גם בריאים. עבור ילדים, לפעמים צריך להיות איזשהו מרכיב "כיפי" באוכל בנוסף לעבודה שהוא מזין את גופם ותורם לגדילתם ותפקודם, כאשר המרכיב הכיפי יכול לבוא לידי ביטוי במרקמים מסוימים, כמו מרקם קראנצ'י של ציפוי שניצל. אם תשאלו כל ילד, כמעט, הוא יגיד לכם שאחד המאכלים האהובים עליו זה שניצל. גם בשביל ההורים מדובר בארוחה יחסית פשוטה להכנה, כאשר הם יודעים שהם לא יצטרכו להתווכח עם הילד יותר מידי עד שיסכים לאכול.

ארוחות צהריים מגוונות לילדים

ילדים רבים נחשפים למנות פשוטות כמו שניצל בשלב מוקדם בחייהם ולומדים לאהוב את המאכל הנפוץ, שזמין בכל מקום שתחשבו עליו. כמעט בכל מסעדה שתבקרו בה, מנות הילדים יהיו בדגש על שניצל ותוספת פחמימה פשוטה. כיום, ישנם גם ילדים שנחשפים בגילאים צעירים לטעמם הייחודי של דגים שונים, כאשר אפשר לשלב בין שני עולמות הטעם הנהדרים האלו ולהכין לילדים שניצל דג.

שניצל דג גם יכול לעזור לכם להרגיל ילדים לטעם של דגים, במקרה שהם פחות מתחברים אליו. לא חסרים מתכונים מנצחים שבאמצעותם תוכלו להעמיס על הצלחת מנה שהילדים שלכם ירצו לאכול כל יום. את המנה תוכלו להגיש לפחות בהתחלה עם תוספות טעימות שהילדים אוהבים, כמו פסטות, אורז או אפילו בתוך סנדוויץ' טעים.

עצם העובדה שאתם מגישים לילד שניצל, שהבסיס שלו הוא דג במקום עוף, מסייעת בהרגלה לטעם החדש, כיוון שמדובר באותה מנה ברמת הרעיון. הילד מקבל שניצל בצלחת וזה לא נראה זר מדי או שונה, רק עשוי להריח מעט אחר. את תהליך ההכנה של שניצל דג אין ממש צורך ללמוד ולא מדובר במשהו מסובך שאתם לא מכירים כבר, זה עובד באופן דומה למדי ומאפשר לכם להעביר את הילד באופן הדרגתי לתזונה שונה. באמצעות הציפוי הפריך הטעם יהיה מעט דומה לשניצל הקלאסי שהיה מוכר עד עכשיו, כאשר הטעמים החדשים של הדגים ישתלבו ויגרמו לילדים להתאהב במנה.

כיצד להכין שניצל דג איכותי

הרעיון בהכנה של שניצל דג על פני שניצל עוף, הוא להרגיל את הילד לטעם של דג, שיכול להיות מזין יותר לגוף, כאשר בהמשך אפשר גם לגוון עם שניצלים על בסיס ירקות שונים. אופן ההכנה של השניצל גם כן שם דגש על שיטות בריאות יותר, כאשר במקום טיגון על מחבת בשמן עמוק, שניצל הדג יאפה בתנור. לאחר הכנה בתנור השניצל גם יהיה קריספי ומלא בטעם טוב, לצד העובדה שהוא לא ספוג בהמון שמן. ברגע שתראו שהילדים נהנים מהמנה שהוכנה אך ורק בתנור, תראו שאין שום צורך להמשיך ולטגן את האוכל בשמן.

מומלץ להשתמש בציפוי פנקו שהילדים יאהבו, ביחד עם רוטב טעים בצד לפחות בשלבים ההתחלתיים של ההסתגלות לטעם. ציפוי הפנקו מעניק לדג טעם נלווה שמזכיר את השניצל הקלאסי ומסייע להסתגל לטעמים החדשים בקלות יתרה. תוכלו להניח בצד הצלחת קצת קטשופ, רוטב אלף האיים, או כל רוטב אחר שהילדים אוהבים ויעזור להם להסתגל יותר לטעם החדש של שניצל דג.

מבחינת הדגים שמהם כדאי להכין שניצל דג, אין שום סוג ספציפי שעדיף על האחרים, זה יותר עניין של טעם. בתור התחלה אפשר להכין דגים לבנים שנחשבים פשוטים יותר עם טעם לא אינטנסיבי, כמו דג מושט, דג בורי ודג בקלה. את הדגים מומלץ להכין בתנור כאשר הם טריים ולא לאחר הפשרה מהקפאה, כדי שלא יכילו כמות גדולה של מים.

שיהיה בתיאבון!

 

אולי יעניין אתכם גם?