מה כדאי להזמין לאירוע בטבע - שף פרטי או חברת קייטרינג?

חיק הטבע יכול להיות מתחם מושלם למגוון רחב של אירועים. אין כמו חגיגה משפחתית על רקע עצים ונוף ירוק, אירוע עסקי בלב שמורה מושקעת או חתונה בטבע בשדה פתוח. עם זאת, אירוע בטבע גם מחייב סוגים אחרים לגמרי של הכנות מקדימות. בניגוד לאולם או גן אירועים רגילים שבהם התשתית מוכנה ורק צריך להביא את ספקי השירותים ואנשי המקצוע, סביב חיק הטבע צריך לדאוג גם לפרטים הקטנים.

השאלה המרכזית מבחינת אירוע כמו חתונה בטבע היא האם להעדיף שירותי קולינריה של שף פרטי או חברת קייטרינג. מטבע הדברים, לאוכל יש חלק מרכזי באירוע והאורחים מצפים שהוא יהיה ברמה הגבוהה ביותר. בפועל, קיימים הבדלים משמעותיים בין אירוע בטבע עם שף פרטי לבין הזמנת חברת קייטרינג וכדאי להכיר אותם.

פרמטרים להשוואה בין שירותי הסעדה

חברת קייטרינג מסוגלת לספק מענה מוגבל יחסית לצרכים של בעלי אירועים בחיק הטבע. לחברת קייטרינג יש אמנם תפריט מגוון וצוות צמוד שיודע לעבוד ביחד, אך קשה עד בלתי אפשרי לערוך שינויים במנות או להבטיח את טריות חומרי הגלם. כמו כן, חברת קייטרינג בדרך כלל לא מסוגלת להתאים את התפריט לאופי האירוע וצרכי האורחים באופן אישי ואינדיבידואלי.

מנגד, שף מספק מענה מקיף לדרישות של הלקוחות והתפקיד שלו הוא לבחור תפריט פרטיקולרי. במסגרת בחירת התפריט יכול השף להתייחס לתנאי האקלים ועונות השנה, למקום הספציפי בחיק הטבע שבו נערך האירוע ולכמות האורחים והסועדים. אלו יכולות שיש רק לשף מקצועי שמכיר מקרוב את ענף הקולינריה בכלל ואת הנושא של אירועים בטבע בפרט.

הטעות הנפוצה היא לייחס לשירותי הקייטרינג עלות נמוכה יותר בהשוואה להסעדה על בסיס שף. כיום כבר ברור שאין הבדל משמעותי בין הזמנה של שף פרטי לבין הזמנת חברת קייטרינג, ושבחלק מהמקרים ניתן אפילו לחסוך בהוצאות על ידי הזמנת איש מקצוע. זה קורה כי שף פרטי מרכיב את התפריט לפי מסגרת התקציב והוא כמעט לא מוגבל מבחינת היכולת שלו למצוא חומרי גלם טריים, לגוון בין סוגי מנות ועיקריות וכמובן להביא לידי ביטוי את צרכי הלקוח גם בקינוחים.

כך מקבלים החלטה נכונה וטעימה

מומלץ להכניס למערכת השיקולים את הנושא של שירותי הסעדה כבר בשלבים המוקדמים של השוואה בין גן אירועים בטבע או באולם. אם מחפשים למשל לוקיישנים לחתונה בטבע ולא יודעים מאיפה להתחיל, אפשר לערוך סינון גס לפי רמת הנגישות עבור חברת קייטרינג או על פי הדרישות של שף מקצועי. בהמשך, כל שנותר הוא לפגוש את הנציגים של חברת הקייטרינג או השף ולשמוע על החזון שלהם לגבי חתונה בטבע והמאפיינים המיוחדים של אירועים בטבע.

בנוסף, ניתן לבחור לוקיישנים לחתונה בטבע בהתאם לזמינות של שף מסוים. אם לדוגמא מחליטים מראש איזה שף יכין את המנות, ניתן ליצור קשר עם בעלי גני אירועים בטבע ולברר לגבי תאריכים פנויים. כך מקבלים החלטה נכונה ברמה הכלכלית והקולינרית ומבטיחים תפריט טעים עבור כל האורחים שמאשרים הגעה לאירוע.

בשורה התחתונה, שף פרטי מעניק יחס אישי באופן שבו חברת קייטרינג לא יכולה להתחרות. בעוד חברת קייטרינג עובדת על גודל ולכן מעניקה שירותים לאירועים המוניים באולמות, שף פרטי מלווה את החתן והכלה או את בעלי האירוע כבר מהשלבים המוקדמים של ההכנות. זהו יתרון משמעותי בכל הנוגע לתהליך הארוך של חתונה ביער והאמת שהוא רלוונטי גם בסוגים אחרים של אירועים פרטיים ועסקיים בטבע.

אולי יעניין אתכם גם?