קייטרינג ליום כייף לעובדים בשטח

בעולם העסקים המהיר, האינטנסיבי והמלחיץ, עובדים נדרשים להפגין ביצועים ברמות האופטימליות שלהם, לעמוד בלוח זמנים קפדני מאוד, ולהשלים מדי יום ביומו את המשימות השגרתיות המוטלות על כתפיהם. ביצוע כל המטלות הללו בזמן שהוקצב לכך, מצריך השקעת מאמצים שכליים והפעלה של המוח (אשר מתפקד כאילו היה יחידה מרכזית לעיבוד נתונים). למעשה, מוחם של העובדים אמור להגיב ולעבוד כל העת במהירות הבזק.

ואם כבר מדברים על המוח, ברור שגם הוא אינו אלא שריר עם אלפי נוירונים ועצבים זעירים. לאור זאת, תרגילים מנטליים ומשחקים אשר יפעילו את המוח, יתרמו רבות לחיזוקו של הכוח המנטלי. כאשר אתם חושבים על דרכים שונות לפיתוח עובדים, חשוב לא לשכוח לאפשר מנוחה גם לאיבר חשוב זה, כלומר למוח. הפסקה זו תעניק למוח הזדמנות נהדרת להתאושש מהעומס הבלתי פוסק בו הוא נתון במהלך יום העבודה.

במילים אחרות, חשוב לאפשר לעובדים שלכם לקחת הפסקות, בין אם בשעות העבודה, ובין אם באמצעות ערבי גיבוש בחיק הטבע. תרבות ארגונית חיובית, שבאמת מבינה את הצרכים הגופניים והנפשיים של העובדים, תצליח להגיע לכוח עבודה המתבטא באנשים מעורבים, בעובדים ששמחים לתרום למען חזון הצמיחה של החברה.

ארוחת טובה להרמת המורל

יש הטוענים בפשטות, ״רוצים עובדים מרוצים, האכילו אותם!״. כל פעילות ארגונית לשיפור עבודת הצוות צריכה לקחת בחשבון כי שילוב ארוחה בפעילות, הוא בעל פוטנציאל אדיר להעלאת המורל. בין אם מדובר בארוחת צהריים רגילה או בארוחת ערב מהודרת, העובדים יעריכו את ההזדמנות לקבל ארוחה חינם ממקום העבודה, ויקבלו בברכה את האפשרות שניתנה להם להתרועע בנחת עם עמיתיהם לעבודה.

על מנת להעלות את מורל העובדים, אתם יכולים לארגן אירוע ממש מורכב ויקר, או פשוט להזמין לעובדים ארוחת צהריים מקייטרינג סמוך למקום העבודה. בכול מקרה, הדרך ללב העובדים עוברת דרך הבטן.

בכל מקרה, הימנעו מהעברת ביקורת במהלך הארוחה המשותפת, במיוחד לא ביקורת כלפי עובד בודד. עשו זאת בזמן הערכת הביצועים. אף אחד לא אוהב שמבקרים אותו בפומבי, והמבוכה כתוצאה מכך תפגע כנראה גם במורל של שאר העובדים.

פעילות ארגונית עם שף פרטי

הזמנת שף פרטי לאירוע המיועד לגיבוש צוות העובדים, הפכה למגמה פופולרית בקרב לא מעט ארגונים. ארוחת גורמה המציעה אוכל משובח, ומלווה בכלים מעוצבים, ומלצרים המעניקים שירות מקצועי ברמה גבוהה – יכולה להיות בדיוק הדבר שירומם את רוחם של העובדים שלכם וישאיר להם זיכרון שלא ישכח בקלות.

ארוחה טובה, אשר מאפשרת לעובדים להירגע באווירה עסקית מזדמנת, חמה ואישית, תורמת לתחושה של נוחות ורוגע בקרב העובדים. ­­

עם קייטרינג פרטי תוכלו להתאים לאירוע שלכם את התפריט הנבחר שיוגש באירוע, ולבחור בטעמים, בסגנון ההגשה, במשקאות ובקיצור בכול מה שישרת את מטרות האירוע שלכם.

הנה כמה סוגי תפריטים מיוחדים לבחירתכם:

  • תפריט צרפתי גורמה
  • תפריט איטלקי
  • תפריט אסייתי
  • ארוחת קוקטייל
  • תפריט באווירה קלילה

פעילות ארגונית בהדרכת שף פרטי 

לפניכם מספר רעיונות שאפשר לשלב באירוע ארגוני, המבוססים על שירותים הניתנים על ידי שף פרטי. כל אחד מרעיונות אלה ניתן לשלב כחלק מפעילות המיועדת לגיבוש של הצוות או לציון הצלחה יוצאת דופן של העובדים:

  • שף פרטי מארח: במסגרת פעילות זו העובדים יגיעו לביתו ולמטבחו של השף – ויוכלו לעקוב מקרוב אחר עבודתו ואחר השימוש שהוא עושה בכלי העבודה המקצועיים והייחודיים.
  • סדנת בישול: אתם בוחרים את הנושא, והשף מבשל בהתאם, יחד עם העובדים, תוך מתן הסברים מקיפים ומתן אפשרות להתנסות בטכניקות בישול לא מוכרות.
  • שף פרטי לאירועים קטנים: מעניק לכם הזדמנות נהדרת לשדרג את איכות הקייטרינג שתגישו לעובדים במהלך הפעילות הארגונית.

ליצור תרבות ארגונית חיובית

  • חשוב לדעת כי העובדים מצליחים להגיע לרעיונות הטובים ביותר שלהם דווקא כאשר הם שוהים מחוץ למשרד, כאשר נותנים להם זמן לנשום וליהנות. כמו למשל במסגרת יום כייף לעובדים מחוץ למקום העבודה.
  • חשוב מאוד ליזום אירועים לגיבוש עובדים במסגרת פעילות בחוץ, שיכולה לכלול גם סדנאות לקבוצות קטנות. פעילות זו אמורה להיות מותאמת לצרכים של העובדים ולצרכים של תרבות הארגון וכמובן עליה להיות מותאמת גם לתקציב.

למה כדאי לכם להשקיע בעובדים שלכם?

  • לטעון מחדש את תאי המוח היצירתיים של העובדים

בדיוק כמו מכשיר הפועל על סוללות, כך גם בני אדם. הם נזקקים להטענה מחדש, כדי שיוכלו להניע ביתר שאת את היצירתיות, את המוטיבציה ואת האנרגיה החיובית שלהם. יציאה מאורגנת של צוות העובדים לפעילות מחוץ למקום העבודה, מאפשרת למוח של אנשי הצוות להירגע ופותחת את ההזדמנות לקדם את היצירתיות, את שיתופי הפעולה ואת הפרודוקטיביות שלהם.

ישנם ארגונים אשר משקיעות כספים רבים כשהם מטיסים את העובדים שלהם לאתר נופש בחו״ל עם תכנית אירוח של ׳הכל כלול׳. יש ארגונים המתכננים לעובדים שלהם ערב קריוקי צנוע אבל משלבים בו קייטרינג לאירועים קטנים אשר מציע ארוחת גורמה מדהימה, ויש כאלה המוציאים את העובדים לפעילות אתגרית מלהיבה בחיק הטבע.

לא משנה מה יהיה תוכנו של האירוע שתארגנו לעובדים, חשוב שהוא יתאים לצרכים ולאינטרסים של העובדים, ולא יציע פעילויות שנכפות עליהם מלמעלה, רעיונות שהם ממש לא ייהנו מהם. אל תשכחו כי ההנאה מהפעילות אמורה להוביל לטעינה יעילה יותר של התאים היצירתיים של העובדים.

בניית צוות מלוכד

חיברות באופן מזדמן, מחוץ לשעות העבודה, תהדק באופן אפקטיבי את הלכידות של צוות העובדים שלכם. אירוע מזדמן שכזה ישחרר את העובדים ויאפשר להם להתנהג ולהרגיש כפי שהם באמת מרגישים. לא תהיה שום הגבלה שתפריע להם ליצור קשר עם עמיתיהם.

באירועים מסוג זה ההיררכיה נעלמת כלא הייתה. לפעמים צריך לשחרר את האנשים כך שלא ירגישו כאילו אסור להם לדבר בחופשיות בגלל שהם המנהלים הגדולים, או להיפך, בגלל שהם רק הפועלים במחסן.

יציאה לפעילות בחיק הטבע מאפשרת לעובדים להכיר אחד את השני טוב יותר, בלי קשר למעמד של כל אחד מהם בארגון. מצב זה יוצר צוות חזק יותר ומגביר את הפרודוקטיביות שמצדה, תתרום לתועלת הכללית של הארגון.

הגברת המעורבות והרווחים

ארגונים שבהם העובדים מפגינים רמות מעורבות גבוהה, מצליחים גם להשיג גידול במכירות וברווחים פי 10 יותר, מאשר ארגונים אשר בהם מעורבות העובדים היא נמוכה.

יציאה מחוץ למשרד לפעילות שכוללת גם ארוחה טעימה, בשעות היום או הערב, משפיעה באופן מרשים על מעורבות העובדים אשר מצדם מרגישים כי מטפחים אותם ומתייחסים אליהם כשייכים לארגון. תחושת השייכות היא אחת התחושות החשובות ליצירת עובדים מעורבים ואכפתיים.

לסיכום, חשוב מאוד להתמיד ולהדגיש את חוזקו של הצוות בכללותו. בגלל שעובדים עם מורל נמוך עלוליים להרגיש שאולי הם נכשלו, חשוב, כמנהלים, להקפיד ולהזכיר להם עד כמה תרומתם לחברה חשובה ולעודד אותם להמשיך ולהשתפר.

בנוסף, חשוב שתציידו את העובדים עם תחושה של אופטימית לגבי העתיד. גם אם הביצועים עד כה לא היו ברמה גבוהה והמכירות היו אטיות, יצירת אירוע לעובדים עשויה ליצור אופטימיות, בעיקר אם תבהירו להם למה עליהם לצפות (לקוחות חדשים, שיווק מוצר חדש וכדומה).

אל תשכחו שכאשר אתם מצביעים בפומבי על הישגים של עובד זה או אחר, וכל חבריו מריעים לו, הדבר מסייע לבניית אחווה ומראה לשאר העובדים שאתם באמת מעריכים את העובדה שהם משקיעים מאמץ נוסף בעבודתם.


אולי תרצה לקרוא גם: