בחירת שף פרטי עד הבית

בעבר כל מי שהזמין אורחים למפגש חברתי או משפחתי הכין את כל המאכלים בעצמו. כך המארחים עמלו שעות על גבי שעות בכל הנושאים של התכנון וההכנות של האירוע המרגש. 

הם חשבו אילו מאכלים להכין, ערכו את כל הקניות בהתאם לכך ולאחר מכן בישלו ואפו. כל התהליך הזה ארך שעות על גבי שעות, במטבח היו כל הזמן סירים וכלי בישול מלוכלכים והמדיח עבד שוב ושוב, כדי לנקות את כולם. אך בעידן החדש חושבים אחרים וכל מי שמעוניין להזמין אורחים לארוחה מושקעת מעדיף לבצע זאת באמצעות שף פרטי עד הבית וזאת לאור היתרונות הרבים של מהלך זה.

כאשר מעוניינים להזמין שף פרטי הביתה, כדאי לבקש המלצות מחברים או מקרובי משפחה אשר ארחו לאחרונה בשיטה זו והיו מרוצים ממגוון הקולינריה, מההתנהלות המקצועית, האמינות והעלויות הסבירות. אפשר לראות גם חוות דעת חיוביות או שליליות על שף פרטי זה באינטרנט וכך לקבל החלטה אם לפנות אליו. 

בסיעור מוחות משותף משוחחים על האורחים שצפויים להגיע, מה גילם ומהן ההעדפות הקולינריות שלהם עד כמה ידוע למארחים. לקראת מועד האירוע, יכינו הלקוחות את המטבח הפרטי שלהם להגעתו של המומחה. הם ירכשו את כל חומרי הגלם הנדרשים ויכינו את כל החלל הפנימי כך שהוא יהיה בעל נראות מרהיבה ויהיו בו חפצי נוי וגם עציצים עם צמחים לבית שהם צבעוניים ויפהפיים.

המטעמים של שף פרטי

האורחים מגיעים לבית המארח בתחילת הערב והם נפעמים מהסידור המעוצב של שולחן האוכל הכולל גם פרחים ואקססוריז רבים. על השולחן הניח כבר שף פרטי כמה מגשים אסתטיים ובהן המנות הראשונות שהן המתאבנים לטעימות של המוזמנים.

אם מדובר בארוחה חלבית בסגנון איטלקי המשתתפים ישמחו להניח על הצלחת האישית שלהם מגוון של ירקות שנצלו בתנור בשיטת אנטי פסטי עם שמן זית, קישואים, חצילים, בטטות, דלוריות, בצלים, גזרים צבעוניים, פלפלים בשלל צבעים וירקות נוספים. העובדה שהמראה הוא כה ססגוני משפיע רבות על הרצון לטעום מכל אחד מהירקות העשויים כהלכה.

טעמים משובחים

מעבר לכך יוגשו פוקצ'ות בשלל טעמים ותוספות כמו מלח גס, ירקות חתוכים כמו פטריות, עגבניות, קישואים, בטטה ועוד. אין ארוחה איטלקית ללא פיצה ולכן שף פרטי מכין כמה סוגים של פיצות ומוציא אותן בזו אחר זו מהתנור. כשהן חמות אין כמו לאכול פיצות מפתיעות עם מגוון רחב מאד של תוספות מפתיעות.

כמו כן מונחים על השולחן מגשים של גבינות איטלקיות הן רכות והן קשות שהן בעלות טעמים יוצאי דופן. שף פרטי חותך אותן בקפידה, גבינות מחלב עיזים, מחלב כבשים ומבקר. הטעם של כל אחת מהן הוא מדהים והאורחים נחשפים לטעמים שאינם מוכרים להם כלל אף על פי שחלקם היו באיטליה לפחות פעם אחת.

הקינוחים האיטלקיים ידועים בטעמם המשובח ולכן אי אפשר לסיים את הארוחה המושקעת ללא מסקרפונה, טירמיסו, עוגת ריקוטה, כמה סוגים של קינוחי כוסות, גלידות ייחודיות וכוס קפה מהביל עם ארומה איטלקית.

הנראות של מתחם האוכל

האורחים אוכלים בשלב ראשון עם העיניים ולאחר מכן הם בוחרים אילו מטעמים יהיו הנכונים עבורם. זו הסיבה שבשלב ראשון מעצבים את כל החלל. יש אירועים יוקרתיים שיפוזרו בהם פרחים יפהפיים כדי שהאורחים ייהנו מהריחות הנפלאים שלהם וגם עציצים בעלי ענפים גבוהים ופרחים מרהיבים. בנוסף לכך מקדישים מחשבה רבה לנושא יופיים והתאמתם הן של כלי האוכל והן של הסכו"ם כדי ליצור מראה כללי שהוא לא פחות ממושלם.

אולי יעניין אותך גם: