התאמת תפריט לאירוע שף

הניסיון מלמד אותנו שהתפריט הוא בדרך כלל הדבר שעושה את האירוע, בין שמדובר באירוע קטן, משפחתי ואינטימי, ובין שמדובר באירוע ענק יוקרתי ומרהיב. 

התפריט הוא אחד הדברים הראשונים שיש לחשוב עליהם כשנערכים לאירוע, ולכן כדאי להקדיש לו זמן ולהשקיע מאמצים בתכנונו. כדי להתאים תפריט מושלם לאירוע יש להגדיר את האופי של האירוע ולהגיש מנות שהולמות את נושא האירוע ומתאימות לכל חך. מתכננים אירוע? כך תתאימו לו תפריט מושלם.

תפריט שף לאירוע איכותי

באיזה אירוע מדובר? אירוע משפחתי? אירוע חברתי? אירוע זוגי? מסיבת בריכה? ערב קוקטיילים? כל אירוע נושא אופי משלו, והמוזמנים תמיד מצפים לרמה קולינרית גבוהה ולמנות איכותיות. 

איך יודעים מהו האופי של האירוע? פשוט מאוד – מאפיינים את נושא האירוע, את המוזמנים, את האווירה המתבקשת ומחליטים על התפריט המתאים. 

כך למשל באירוע קוקטייל יוקרתי לא יוגשו מאכלים שמתאימים לברביקיו בחיק הטבע, ובסביבה משפחתית או מקום לאירועים קטנים לא יוגשו מאכלים שמתאימים למסיבת רווקים. 

אין זה משנה אם מדובר באירוע רב־משתתפים או באירוע קטן ושקט. תפריט שף איכותי אפשר להתאים לכל כמות של משתתפים, אך אי אפשר לוותר על תכנון מפורט ועל בנייה מדויקת של התפריט בהתאמה לאופיו של האירוע.

קולינריה חובקת עולם לאירועי בוטיק יוקרתיים

אז בואו נדבר תכלס. איך תרצו שהאירוע שלכם ייראה? איזו אווירה אתם מעוניינים ליצור? איזה ערך מוסף אתם רוצים לתת למוזמנים? האירוע שתפיקו חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל ההיבטים – באירוח, בפעילות, בנושא המסיבה, באווירה ובאיכות הקולינרית. אירועי בוטיק הם נישה ייחודית שמתאימה לסוג מאוד מסוים של אנשים ומחייבת מהמארגנים דיוק מרבי גם בתהליך התכנון, גם בזמן האירוע וגם בסיומו. 

לא נטעה אם נאמר שכל ההיבטים של האירוע משפיעים זה על זה ומשתלבים זה בזה. רמה קולינרית גבוהה היא פועל יוצא של מתחם האירועים, של האווירה בו ושל נושא האירוע. 

אירוע בוטיק מתהדר לא רק באווירה יוקרתית אלא גם בתפריט שף מעורר השתאות וטעים להפליא. מאכלי גורמה צרפתיים מושלמים לאירועי בוטיק. הם מאפשרים לאורחים להתענג על שפע של טעמים, צבעים, ניחוחות ומראות וליהנות מאווירה אחרת – אירופאית, רומנטית, זרה ומסתורית. תפריט אסייתי יכול להתאים גם הוא לאירועי בוטיק ואף לקבוע להם סטנדרט חדש ולהותיר על המוזמנים רושם בלתי נשכח.

אירועים משפחתיים באווירה ביתית

אירועים משפחתיים באווירה ביתית הם תחום התמחות ייחודי, והביקוש להם הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. כולנו יודעים שאין מקום כמו הבית, ואם אפשר לארגן אירוע משפחתי איכותי בבית וליהנות משירותיו של שף פרטי, אז למה לא לעשות זאת? ובינינו – לא צריך יותר משף פרטי מקצועי ומוכשר כדי להרים אירוע מעולה, נכון? 

האירוע המשפחתי הביתי נעשה שם דבר בתעשיית האירועים, והשפים המובילים בארץ מבינים זאת היטב. בניגוד לדעה הרווחת, לא פשוט להרכיב תפריט לאירוע ביתי. כדי שהתפריט יקלע תמיד לטעמם של האורחים ולאופי האירוע, חשוב מאוד שהשף ידבר עם המארגנים, יקבל פרטים על האירוע המתוכנן, על הצביון של האורחים וכמובן גם על הסיבה למסיבה.

 תפריט קוקטייל מושתת על נוכחותם של מלצרים שמסתובבים בין האורחים ומציעים להם את המנות השונות. הוא יכול להתאים לאירועי היכרות הנושאים אופי של התרועעות לא מחייבת, ואין בהם מקומות ישיבה מוגדרים. לעומתם אירועים מסוג 'צלחת־מזלג' מתאימים לישיבה נינוחה סביב השולחן ולשיחה ערה, ידידותית ונעימה.

אוכל טוב באירוע מושלם

אירוע מושלם הוא תוצר של תכנון קפדני, מקום מתאים ותפריט שף מדויק. באירוע מושלם תפריט השף הוא גולת הכותרת, החלק המהותי במסיבה, הדבר שכולם משבחים ומה שמשאיר לכולם טעם של עוד (תרתי משמע). וכדי שיישאר לכולם טעם של עוד, צריך להקפיד על תפריט מתוכנן שיתאים גם לאירוע וגם לחך.  

אולי יעניין אותך גם: