איך בוחרים אוכל מוצלח לאירועים עסקיים?

החוויה הקולינארית היום היא חלק בלתי נפרד מארגון אירועים עסקיים. כנסים, ימי עיון, השתלמויות, אירועי השקה. בכולם הדרך להצלחה עוברת בצלחת.
לצד הפצת המסרים השיווקיים, חשיפת המוצר החדש, גיוס משקיעים או חיזוק נאמנות לקוח, חשוב גם לשים דגש על המרכיב שמסב הנאה למוזמנים - האוכל.
כאשר אנשים אוכלים ומתענגים על כל ביס, הם נפתחים ומתחברים יותר בקלות וזוכרים את האירוע העסקי לטובה.
האתגר שניצב בפני מי שמפיק אירוע עסקי ברמה הגסטרונומית הוא לגבש תפריט שיתאים לקהל הסועדים הרחב, יוגש בכמות מספקת, יתאים לקונספט של האירוע, יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר מבחינת אסתטיקה וטעם ולא יחרוג ממגבלת התקציב.
לפניכם מספר דגשים כיצד לעצב תמהיל גסטרונומי מנצח לאירוע עסקי שיעמוד בציפיות ויקצור מחמאות:

הקונספט הגסטרונומי – מסיבת קוקטייל או אירוע ישיבה
חשוב שהמתכונת הקולינארית תיישר קו עם הסגנון של האירוע העסקי כך שהאוכל יתמזג בהרמוניה במהלך האירוע. למשל, באירוע מינגלינג נוח יותר להגיש פינגר פוד, מתאבנים במנות קטנות ומעוצבות, שכל ביס הוא מעדן, שקל להחזיק ולנשנש תוך כדי תנועה במרחב וניהול שיחה ונטוורקינג עם האורחים.
באירוע עסקי בו התמהיל הוא של ישיבה סביב שולחנות מול במה עליה עומדים המרצים או תוך התמקדות במצגות, יתכן שהפורמט הגסטרונומי שיתאים יהיה של הגשה מסורתית ישירות לשולחנות, פתיחים, עיקריות וקינוחים.
אפשר לשבץ גם את הטעימות הקולינאריות במהלך האירוע – דוכני אוכל קונספטואליים שמחכים למוזמנים בהפסקה או מטבח פתוח לראווה כך שהאורחים יכולים להתבונן בשלבי הרכבת המנות על ידי השף והטבחים ולבחור גם את הטאץ' האישי המועדף עליהם לכל מנה מבחינת רוטב, תוספות וכדומה.
ניתן לייצר גם חוויה חובקת עולם ולהציע אוכל ממטבחים שונים – אסיאתי, צרפתי, איטלקי ולאפשר למוזמנים לבחור את הסגנון המועדף או לשלב בין העולמות.

קולעים לטעם של המוזמנים – עומדים בסטנדרטים גבוהים
לא תמיד קיים מידע קודם על הטעם של המוזמנים או העדפות ומגבלות תזונתיות (אלרגיות וכדומה) ולכן, הוורסטיליות של התפריט היא משמעותית.
כדאי לגבש תפריט שיכלול מנות במגוון סגנונות כך שיהיה לכולם מה לבחור ולאכול – לשומרי הכשרות, לצמחונים, לטבעונים, למי שנמנע מלקטוז או מגלוטן.
השקיעו בחומרי גלם משובחים ואיכותיים ודאגו שהאוכל נראה במיטבו על הצלחת ברמה הפרזנטטיבית כמו שהאולם עצמו דקורטיבי ומכובד.
וודאו שיש שפע של אוכל מכל הסוגים שלא יחסר דבר ושהמלאי על השולחנות מתמלא ברגע שצלחות מתרוקנות.
חשבו גם על חיבור בין המנות לטיימינג של האירוע העסקי מבחינת עונת השנה, הטיימינג ביום, קישור צבעוני או קונספטואלי בין המנות למהות האירוע כמו למשל, מנות ממותגות או מנות בגוון הלוגו של החברה.
אל תשכחו לוודא שמבחינת תשתיות, המקום בו עתיד להיערך האירוע העסקי כולל את כל מה שנדרש לקיום האירוע מבחינת ציוד, כלים, מטבח ואבזור משלים.

חוויה עסקית בטעם אחר - שף פרטי לאירועים עסקיים
אירועים עסקיים מהווים הזדמנות לפרגן למוזמנים בחוויה קצת אחרת, שמנתקת מהשגרה ומאפשרת להם להיפתח לעושר של טעמים ולהתנסות במחוזות קולינאריים מסוגים חדשים.
שף פרטי לאירועים יוכל לייצר עבורכם את החגיגה הקולינארית המושלמת ולהדליק את בלוטות הטעם של המוזמנים תוך הקשבה סבלנית לצרכים ולחזון שלכם, לקהל היעד, לתקציב, ללוקיישן ולכיוון הגסטרונומי אליו תרצו לקחת את האירוע העסקי וכמובן בפועל להפגין ביצועים מרשימים ומקוריים של אוכל שהאורחים יאהבו ויהפוך לתבלין הסודי שחיפשתם להצלחת האירוע העסקי.

תוכלו להתייעץ עם מפיקי אירועים, שפים פרטיים וכל מי שקשור לאירוע שלכם על מנת להבין כיצד לייצר חוויית גורמה איכותית לאירוע העסקי בהתאם לאופי, לטיימינג ולתקציב. עבדו עם אנשי מקצוע מיומנים ואמינים מומחים בתחומם שיוכלו להעשיר את האירוע שלכם בטעם אחר.

אולי יעניין אותך גם: