מהן המנות המומלצות לאירוע עסקי?

אירועים עסקיים רבים מתקיימים בישראל כבר שנים רבות, ולכן גם תרבות האירוח הולכת ומסגלת נוהלי אירוח וקוד התנהגות מסוים שכדאי להתוודע אליו לפני שעורכים אירוע עסקי. 

אנשים מקבלים השראה מאירועים כאלה ולכן גם יש כבר נהלים שונים כיצד לקיים אירוע עסקי ומה להגיש בו ואפילו היכן כדאי לערוך את האירוע ובאיזה אזור בארץ. 

למשל, אירוע עסקי מחייב התחשבות בנוחות של אורחים בינלאומיים שבאים לכאן לפעמים לשעות אחדות ולכן גם הארוחות לא תמיד כבדות כמו שהיו פעם. מבחינת מיקום, האירועים נערכים בדרך כלל במרכז הארץ כדי שיהיה קל להגיע לכל מקום ובעיקר לשדה התעופה וכדי לחסוך פקקים, ולכן יש היצע מסוים של אולמות אירועים שמתאימים לכל היקף של אורחים באירוע כזה. 

אולמות כאלה יהיו מצוידים גם בכל המתקנים והציוד שיש בהם צורך כדי להציג את המצגות והסרטים שנכללים באירוע וכדי לאפשר תקשורת נוחה עם כל מקום בארץ ובעולם תוך כדי הכנס.

קייטרינג בינלאומי או מקומי?

יש חשיבות רבה לקייטרינג שמזמינים, משום שבכל הכבוד לתכנים שמעבירים באירוע, אנשים באים על מנת להתכבד וליהנות ממטבח מעולה ועילי, בדרך כלל. מכיוון שישראל כבר נחשבת למעצמה קולינרית וההיצע שלה מגוון בכל מה שקשור לחומרי גלם שונים, יש אפשרות להדהים אורחים באירוע עם מטבח מקומי מעולה, עם טוויסט יצירתי או יצירתיות מעניינת שיכולה להציג פרשנות מקומית גם על מנות בינלאומיות. 

יש גם אפשרות להציע מטבח בינלאומי מראש למי שרוצה להתהדר בתפריט כזה, ויש מטבחים פופולריים מאוד בישראל שאנשים שמחים לפגוש בכל אירוע עסקי, כמו מטבח אסייתי כלשהו, יפאני או תאילנדי, למשל, או מטבח יותר מסורתי ושמרני כמו המטבח האיטלקי או הצרפתי. האירועים כאלה גם חשוב להקפיד לברר בנוגע לכשרות כדי שלא יהיו הגבלות שונות אפילו לאורחים מחו"ל ששומרים על כשרות וזה חיוני לא לאכזב אותם.

איזה מנות יהיו מתאימות לאירוע עסקי?

החשיבות של אירוע כזה הוא בהשתתפות ובקשרים שנוצרים בו ולכן האוכל הוא רק תירוץ לפעמים, אם כי עוזר לשבור קרח ומקרב. 

בכל אירוע עסקי מקצועי יש דפוס שונה של האירוע עצמו ולכן המנות צריכות להתאים לאופי האירוע ולהשלים אותו. במתכונת של נאומים שונים שבהם הקהל יושב ליד שולחנות ומקבל את התכנים בצורה מסודרת ורציפה לפי סדר יום, ברור שגם אפשר להגיש ארוחת מנות מסודרת ומלאה, במיוחד אם מדובר ביום שלם שבו נמצאים ולא יכולים לצאת ממנו. צריך לדאוג לאורחים אפילו לפינת קפה ותה קטנה כדי לאפשר למי שיוצא להפסקות גם להתרענן. במקרים כאלה המנות יכולות להיות בשריות או צמחוניות חלביות לפי בחירתכם, כאשר בשני התפריטים אפשר להציע גם מנות טבעוניות למי שמקפיד על כך.

פינגר פוד לזרימה נינוחה של מינגלינג

באירועים עסקיים שבהם מתחלקים לקבוצות ויש הרבה יותר חלוקה בין האורחים לכמה מושבים, אפשר לדאוג לאווירה זורמת ונעימה יותר אם נעזרים במגשי אירוח עם מנות שמשמשות פינגר פוד ומתאבנים. מנות קטנות כאלה הרבה יותר נוחות לאכילה וגם לא מטריחות את האורחים לשבת ליד שולחנות כאשר הם עושים מינגלינג ונטוורקינג. מכיוון שהדינמיקה חשובה מאוד באירועים אלה והיא למעשה הסיבה העיקרית שאנשים באים לשם, מומלץ לא להכביד עליהם אלא להציע להם מגוון של מגשי אירוח שמסתובבים בין האורחים או אפילו בופה שממנו ייקחו לבד כדי לאפשר להם לקבוע את הקצב של האכילה לפי הפעילות שלהם.

אולי יעניין אותך גם: