מדוע חומרי גלם איכותיים חשובים כל כך בארוחות שף?

ארוחות שף באירועים פרטיים נעשו מבוקשות בשנים האחרונות, והביקוש להן הולך וצובר תאוצה. אומנם כל שף יכול להציע את שירותיו באירועים פרטיים, אבל לא כל שף יודע שכדי להכין אירוע מוצלח לשביעות רצונם של כל המשתתפים עליו להשקיע בחומרי גלם איכותיים. 

חומרי גלם קולנריים איכותיים הם מוצרי מזון טריים, טבעיים ואורגניים שטובים לצריכת האדם ומועילים לבריאות. אפשר למצוא בשווקים מזונות רבים המיוצרים בידי חברות מזון מובילות ונחשבים טובים וטעימים, אך הם מכילים תוספים שאינם בריאים ואינם מומלצים לצריכה כמו צבעי מאכל, מונוסודיום גלוטמט, סוכרים מעובדים ומזונות מהונדסים גנטית. 

שף מקצועי ומנוסה תמיד ידע לברור בין שפע המוצרים הנמכרים בשווקים ולהציע ללקוחותיו אך ורק את המזונות האיכותיים ביותר.

אז מדוע חשוב לבחור חומרי גלם טובים לארוחות שף ומה התועלת בכך? הסוד טמון בבריאות ובטעם. בואו נבדוק למה. 

בריאות היא מילת המפתח

ארוחות שף הן הזדמנות מצוינת ליהנות מקולינריה ברמה גבוהה, לטעום תבשילים שבושלו בידי רב־אומן ולהכיר מנות חדשות, נועזות ופורצות דרך. אף שבריאות איננה מוזכרת בתפריט המוצע לאורחים המשתתפים בארוחות השף, היא מובנת מאליה ונדרשת ללא מילים. שף מנוסה ומיומן ידע איך לבחור חנות טבע לקניית חומרי הגלם הטובים ביותר ויכין מהם מנות מופלאות שידהימו את האורחים. מוצרי מזון איכותיים הם מזונות טריים, טבעיים, אורגניים שתורמים לגוף ולבריאותו ותומכים בבנייתו ובחיזוקו. מזון בריא הוא הקו המנחה של השף בבואו להכין ארוחות ללקוחותיו, ורק מזון בריא מאפשר הנאה מיטבית מהארוחה ומהאירוע בכללותו.

ירקות, פירות ומה שביניהם

כיוון שירקות ופירות הם המזון החשוב ביותר לבריאות הגוף ולחיזוקו, כל ארוחה – ובעיקר ארוחת שף – צריכה להתבסס על מנות המכילות ירקות טריים וכן קינוחים עם פירות בשלל צבעים. אומנותו של השף מתבטאת כמעט תמיד ביכולת שלו להשתמש בחומרי גלם טבעיים כמו פירות, ירקות, אגוזים, שקדים וקטניות ולהכין מהם מטעמים מעולים בלי לפגוע באיכותם. אפשר לומר ששף טוב תמיד ידע לקחת את מתנותיה של האדמה ולהתאים אותם לכל חך. ולכן, חומרי גלם איכותיים חייבים תמיד להתבסס על מזונות טבעיים ולהציג את השפע, העושר והמגוון הרב שאימא אדמה מציעה לנו.

מוצרים מעובדים הם לא מילה גסה

אפשר להשתמש במוצרים מעובדים כבסיס להכנת המנות היוקרתיות בארוחות השף, אך כדאי לוודא שהם אינם מכילים חומרים מזיקים הפוגעים בבריאות. מוצרים מעובדים עתירי מלחים, סוכרים, חומרי טעם וריח מלאכותיים ומשמרים למיניהם אינם נחשבים לחומרי גלם איכותיים וודאי שאין מקומם בארוחות שף איכותיות. לפיכך שף מיומן יעדיף תמיד להשתמש במוצרים אורגניים או במוצרי מזון הנושאים תו איכות ועומדים בתקנים המחמירים ביותר של תעשיית המזון.

על טעם ועל ריח צריך להתווכח

ככל שיותר ויותר אנשים יעדיפו לצרוך מוצרי מזון איכותיים, בריאים וטבעיים, כך נוכל לשנות את המגמות השולטות בתעשיות המזון ונראה עלייה בייצור מוצרי מזון איכותיים וירידה בייצור מוצרי מזון שמזיקים לבריאות. שפים ששמם הולך לפניהם כבר אינם מוכנים להתפשר על איכותם של חומרי הגלם ונמנעים מהכנת מזונות המכילים חומרי גלם לא איכותיים. ראשי תעשיות המזון העולמיות כבר מודעים לכך ונערכים לייצור חומרי גלם טעימים ואיכותיים, נקיים מכימיקלים, מחומרי הדברה ומחומרים מזיקים. כיוון שעל טעם ועל ריח צריך להתווכח, שאלו את השף שלכם על איכות חומרי הגלם שבהם הוא משתמש. בקשו ממנו לוודא שהארוחה תהיה לא רק טעימה אלא גם מזינה, טובה ובריאה והבטיחו לעצמכם אירוע מושלם ואיכות קולינרית מדהימה.


אולי יעניין אותך גם: