איך כלי מטבח איכותיים משפיעים על איכות האוכל?


אין כמו סעודת שף מיוחדת ויצירתית עם המטעמים האהובים עלינו ביותר באירוע חגיגי או כשרוצים להתפנק. אבל האם חשבתם פעם על הדרך שבה כלי המטבח משפיעים על טיב האוכל שאנו אוכלים? יש סיבות טובות לכך שהשפים חמושים בציוד המתקדם ביותר בזירת המטבח מחומרי הגלם האיכותיים ביותר, זאת על מנת להעניק לנו את האוכל מחומרי הגלם המשובחים. העשייה עצמה בכלים עמידים וטובים חשובה לא פחות במבחן התוצאה.
מה חשוב לדעת בבחירת כלי מטבח איכותיים ועל מה לשים דגש? מסכינים דרך הסירים ועד כלי האפייה. המלצות חשובות בדרך להשגת התוצרים המרשימים והטעימים ביותר.

מהם היתרונות של סכין איכותית מפלדת אל חלד?


הפעילות עם הסכין עושה הבדל גדול. בשוק קיימים סכינים מחומרים שונים כאשר חשוב להבין מה מבדיל ביניהם. סימן ההיכר הבולט של סכין טובה הוא שהיא עשויה מפלדת NITRUM המעניקה עמידות וחוזק או פלדת כרום אל חלד שגם באה לידי ביטוי בחדות של הלהב לאורך זמן.
 
כמו כן, חשוב שהסכין תהיה עשויה מחומרים איכותיים למניעת מעבר והצטברות של חיידקים כמו שקורה פעמים רבות בסכינים לא איכותיות. כמו כן, כדאי לחפש סכינים בעלות ידיות אנטי בקטריאליות נגד התפשטות של חיידקים.

חומרים איכותיים וביצועים מרשימים בסירים בריאים יותר
חשוב להבין שכימיקלים רבים הטמונים בכלי הבישול עצמם במידה והם לא עשויים מחומרים איכותיים, אלה יכולים לעבור למזון עצמו. מכאן החשיבות של חומר הגלם ממנו עשויים הסירים, המחבתות וכלי האפייה.
 
יש חשיבות רבה לשימוש בכלים שיהיו עמידים בטמפרטורות גבוהות ושלא יפלטו אדים רעילים לאוויר. סירים מאלומיניום נחשבים זולים ופשוטים לניקיון, אבל חשוב לבדוק שאכן מדובר באלומיניום יצוק, עמיד שלא ניתן לעיוות ואם רוצים להשקיע יותר, ניתן גם לבחור סט סירים מברזל יצוק שעמיד בטמפרטורות גבוהות במיוחד.
 
בריאות הבישול קשורה כאמור גם לכלים ואומנם כלי ברזל יצוק איכותיים יכולים להיות יקרים יותר, אבל יש לקחת בחשבון שהם חסינים לחלודה ופשוטים לתחזוקה ולא מושפעים ממאכלים חומציים וגם מתאימים לסוגי כיריים שונים. בבחירת סירים חשוב לבחון שהם ללא קדמיום, ללא עופרת, ללא PFOA.

היום יש סירים בעלי ציפוי טיטניום מספר שכבות שתורם לעמידות ולבטיחות של הסיר כמו כן, כיום יש דגמים עשויים מיציקת אלומיניום מחושלת המשולבת טיטניום לעמידות גבוהה במיוחד. בבחירת הסירים, יש להקפיד על כך שהסיר בעל ידיות נירוסטה שאינן מתלהטות על הכיריים.


לאפות בראש שקט בתבניות אנודייז


בכל הנוגע לכלי אפייה, בשנים האחרונות רבים מעדיפים תבניות אפייה מסיליקון ובצק. קל מאוד לאפות אתם במיוחד מאפינס וקאפקייס. החומר הוא נון סטיק ולא מצריך שימון של התבנית וכשמדובר בתבניות אפייה איכותיות מסיליקון הן אינן משפיעות על טעם המזון ואינם אמורים לשחרר אדים רעילים במהלך האפייה. 

עם זאת, חשוב מאוד לא להכניס אותם למדיח כלים והם צריכים להיות מיובשים לחלוטין לפני האחסון ולא לאפות עמם בטמפרטורה גבוהה מדי. יש לבדוק את איכות תבניות הסיליקון. 

במידה ועל התבנית מופיע שינוי צבע צריך לבדוק יתכן שצריך להחליף. כלים מזכוכית אף הם נחשבים טובים לאפייה בטמפרטורה מסוימת ולשמירה על אוכל, אך גם במקרה זה יש להקפיד על טמפרטורה, כנ"ל בכלי חרס. תבניות אנודייז נחשבות לבשורה מרעננת בבריאות האפייה. מדובר בתהליך אלקטרוליטי שנועד להגדיל את שכבת החומר על פני חלקים ממתכת. תבניות בריאות במיוחד מסוג זה הן ללא תוספי צבע או ציפויים וטפלון.

חשוב לרכוש כלים ממקום שבוחר בקפידה את הדגמים מהמותגים המובילים ששמים דגש גם על הפן הבריאותי לצד הפונקציונאליות של המוצר.

אולי יעניין אותך גם: