​איך לארח בבית בקלות?

אירוח בבית עלול להיות מעייף ומתיש אם לא תתכננו אותו נכון ולא תיערכו בהתאם. גם אם הזמנתם עשרות אורחים לארוחה בביתכם, אינכם חייבים לצאת מהכלים ולהגיע לערב מותשים וחסרי כוחות. עליכם לזכור כי אירוח של כמה עשרות אנשים כרוך בהכנות וקניות רבות, ומדובר גם בהוצאה כספית לא קטנה. לבסוף, האירוע עצמו מתנקז לשלוש עד ארבע שעות בלבד בהן הכול חייב להיות מושלם. ללא ניסיון בהפקת אירועים ייתכן ותתקשו באתגר, לכן ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לארח בבית בקלות וליהנות מחוויה נעימה ומרגעים מרגשים עם האורחים והמשפחה.

תכנון קפדני של האירוע

חשוב להתייחס לאירוח כמו להפקת אירוע, ויש לתכנן אותו בקפידה. מומלץ להתחיל ברשימה מסודרת של האורחים, כך ניתן לתכנן היכן תתקיים הארוחה בבית (מטבח, סלון, גינה), האם צריך לארגן או לשכור ציוד נוסף כסאות, שולחנות אוכל, כלי הגשה, כוסות, צלחות וכדומה. כדאי לשים לב לגילאי האורחים וטעמם האישי, לדוגמה האם יש צמחונים או טבעונים, האם ישנם אורחים הרגישים ללקטוז או לגלוטן וכו'. בהתאם למספר האורחים תוכלו לחשוב על תפריט ולתכנן את כמות האוכל הנדרשת, כך שכולם יהיו שבעים ומרוצים.

תכנון התפריט

שלב תכנון התפריט הנו קריטי להצלחת האירוע בביתכם, בין אם מדובר במסיבת יום הולדת לבן הזוג, ובין אם הזמנתם אורחים רבים לחג, לסעודת ערב שבת או למפגש משפחתי או חברתי. בהתאם למטרת האירוח קל יותר להרכיב את התפריט כיוון שאם מדובר בארוחה לכבוד החג הרי נהוג לשלב מנות מסורתיות לצד מנות מפתיעות ומקוריות שאתם אוהבים ומעוניינים לרגש עמן את האורחים. אגב, הכנת האוכל היא המלאכה הקשה ביותר העומדת בפניכם כיוון שעליכם לרכוש את חומרי הגלם בזמן, בחנויות שונות, ועליכם לעמול במטבח שעות ארוכות. לכן, כדי לארח בבית בקלות כדאי לדעת כי ניתן להזמין חברת קייטרינג לאירועים קטנים וכך תוכלו לבחור תפריט עשיר ומגוון ללא כל צורך לצאת לקניות ולבלות במטבח כמה ימים.

ניצול מיטבי של המטבח

עליכם לזכור כי לרשותכם רק מטבח אחד לכן יש להתחשב במגבלות הטכניות כדי לתכנן את המנות לארוחה ועל מנת שכל האוכל יוגש בזמן, טרי וחם. כדאי לתכנן את התפריט מראש על מנת לערוך את הקניות בזמן ולרכוש בשר, דגים, מוצרי חלב וחומרי גלם נוספים טריים ואיכותיים. יש לתכנן תפריט הכולל כמה סלטים, 2 מנות פתיחה, שתיים עד שלוש מנות עיקריות עם 3 תוספות שונות וקינוחים. ניתן להתחיל יומיים מראש את ההכנות במטבח מאחר ויש מנות שניתן להכין מוקדם יותר, ורק לחמם לפני ההגשה, בעוד מנות אחרות מחייבות אתכם להכינם בסמוך להגעת האורחים, לדוגמה סלמון בתנור ותפוחי אדמה אפויים. עלכם לזכור כי יש לכם רק תנור אפייה אחד בבית לכן יש לתכנן את סדר הכנת המנות, וכדאי לשלב גם מנות קרות המאפשרות לכם להגיש את האוכל בזמן, ולבלות פחות במטבח ויותר עם האורחים.

כדי לארח בכיף ובקלות תוכלו להזמין שף פרטי שיכין את האוכל מול עיניכם, וכך אתם נהנים מאירוע מושלם ללא צורך לצאת לקניות ולעמול שעות ארוכות במטבח. תוכלו לתאם מראש עם השף איזה מנות הוא יכין לכם ולאורחים, ומובטחת לכם חוויה קולינרית נפלאה, ומנות מוקפדות, טריות ועשירות בטעמים. אגב, אם תזמינו שף פרטי או חברת קייטרינג לאירועים קטנים לא תצטרכו גם לנקות ולהבריק את המטבח, וכך תחסכו מעצמכם עוד כאב ראש ומטלה מעייפת. 

לפניכם מתכון פשוט וקל להכנה שכל האורחים יאהבו, ומתאים לכל אירוע וארוחה בבית:

חמאת עגבניות וטימין

  • הניחו בכלי 100 גרם חמאה למשך הלילה
  • ערבבו את החמאה הרכה עם חצי שן שום קצוצה דק
  • הוסיפו קורט מלח ופלפל
  • הוסיפו עלי טימין מ- 2-3 גבעולים
  • הוסיפו כף של ממרח עגבניות מיובשות
  • ערבבו את התערובת והגישו עם פוקאצ'ה חמה

ניתן לשמור במקרר עד שבועיים.

אם בכל זאת בא לכם ליהנות מהאירוע ולא להתאמץ, צרו איתנו קשר ונעשה בשבילכם את העבודה!

סלמון על מצע תרד. אירוע קטן בבית
סלמון על מצע תרד. אירוע קטן בבית
קרוסטיני בטטות וגבינת צאן. קייטרינג לאירוע
קרוסטיני בטטות וגבינת צאן. קייטרינג לאירוע
ביסקוטי אוכמניות וקשיו. אירוח בבית
ביסקוטי אוכמניות וקשיו. אירוח בבית