לבשל כמו שף - טיפים לשדרוג המטבח הביתי

בקרב אלה שאוהבים לבשל ואוהבים את המטבח בפרט, תכנון המטבח הוא השלב הכי מעניין בבית עבורם. השאיפה היא תמיד למטבח מתוכנן בצורה נכונה, עם המון מקום אחסון ושטח עבודה נחרב שיאפשר ליצור, לבשל ולהכין את כל מה שתחשקו בו. הנה כמה טיפים משף פרטי שישדרגו לכם את המטבח בצורה נכונה ויעזרו לכם להגיע לתוצאה הכי מושלמת עבורכם.

קוקינג סטיישן

הדבר הכי נחשק בקרב חובבי הבישול הוא קוקינג סטיישן, שזה בעצם אזור הבישול, רק שתחת המושג הזה הוא מתייחס לאי בישול שמאחד את הספייס שתצטרכו לעבודה. בואו נתחיל מהקרקע ונבין איך לתכנן נכון את המטבח שלכם. אם כיום יש לכם שטח פתוח בחלל המטבח שהוא לא מנוצל, או פינת אוכל במרכז המטבח שתתיישב טוב בפינת החלל ותשאיר חלל פנוי במרכז המטבח, כנראה שאתם יכולים להכניס אי למטבח שלכם. הגובה הסטנדרטי לאי הוא מטר וזה גם מה שהופך את חווית הבישול לנוחה יותר בשונה מארונות מטבח רגילים.

על גבי האי חשוב שתמקמו את הכיריים בצורה נכונה, מה שאומר לא במרכז האי, מהסיבה שתמנעו אזור ישיבה נוח אל מול הכיריים. אף אחד לא רוצה לשבת מול איפה שאתם מבשלים, אבל מצד שני זה נחמד לשבת במרחק מדוד מהכיריים ולצפות בכם מבשלים, לכן תמקמו את הכיריים בצד אחד של האי ואת הצד השני תייעדו לכיסאות בר שיבואו מהצד השני שלו. בנוסף מיקום הכיריים בצד אחד ישאיר לכם משטח עבודה גדול יותר על גבי האי. כשאתם בוחרים כיריים עבור קוקינג סטיישן לרוב הבחירה הכי נוחה היא כיריים אינדוקציה מהסיבה שזה תמיד קל לניקוי וניראה יותר אסתטי בהתחשב בזה שהכיריים ממוקמות במרכז העניינים במטבח שלכם.

פתרונות אחסון 

בכל מה שקשור לתכנון מטבח פתרונות אחסון הן הדבר הכי חשוב שתצטרכו לחשוב עליו. כמה פעמים נכנסתם למטבחים של מכרים או משפחה וראיתם את כל מוצרי החשמל מאוחסנים על השיש בצורה לא אסתטית? מוצרי חשמל כמו בלנדר, מסחטת מיצים, מיקסר ידני, מכונת טיגון חשמלית, מיקסר גדול ועוד, הם לא מוצרים שנמצאים בשימוש יומיומי ולכן כדאי שיהיו מאוחסנים במקום מיועד עבורם ולא יגזלו משטח העבודה על גבי השיש.

פתרונות אחסון חכמים יכולים להיות עוד ארונות מטבח מעל המקרר, מדפים חיצוניים לתבלינים, מיקום של סטנד מדפים עצמאי במטבח לאחסון של דברים כמו צלחות, פינת הקפה, בצל ותפוח אדמה. בנוסף אם המטבח שלכם הוא לא מקיר לקיר ויש לו צד אחד חשוף תוכלו להתקין שם מדפים לאחסון של עוד דברים, ואף תוכלו להתקין שם מעמד לבקבוקים ולמקם שם את כל בקבוקי היין שלכם מה שגם יתרום דקורטיבית למראה המטבח.

סדר וארגון

אם אתם באמת רוצים מטבח כמו של שף פרטי אמיתי, בטח אתם יודעים שלשף אין המון זמן להתחיל לחפש את המחבת הספציפית שהוא צריך ולכן כל דבר צריך להיות במקום שלו וגם במקום נגיש מספיק כדי שיהיה לו נוח ויחסוך לו בזמן. את המחבתות למשל תוכלו לתלות מעל האי לצד הקולט אדים של הכיריים. חשוב שתמקמו דברים בצורה חכמה, למשל את הספלים של הקפה והתה באזור שקרוב לפינת הקפה, את מוצרי האפייה כמו תבניות, מגשים נייר אפיה ואלומיניום שיהיו ליד התנור, תבלינים ליד אזור הבישול וכך גם השמנים למיניהם. זכרו שאם תאחסנו בצורה חכמה, חווית הבישול שלכם במטבח תהיה הרבה יותר גבוהה ובטוח הרבה יותר נוחה.

אולי יעניין אותך גם: