תכנון אירוע עם שף פרטי - כך תעשו זאת נכון

אירוע שמגיע אליו שף פרטי הוא אירוע מיוחד במינו ויש לא מעט התרגשות סביב הפקתו והארגון שלו. אין מדובר בדרך כלל באירוע רגיל או שגרתי אלא באירוע שמציינים אחת לכמה שנים, יום נישואין, יום הולדת למבוגרים או אירוע שנושא האוכל שיוגש בו הוא נושא חשוב ומהותי. אירוע שאליו יגיע שף פרטי יהיה מורכב בדרך כלל מכמה שלבים וחשוב לדעת אותם, להתארגן לקראתם וכמובן לתכנן פעולות נוספות שתיקחנה חלק באירוע על בסיס התכנית של השף עצמו. כל מה שנותר כעת הוא להבין איך לתכנן את האירוע.

כאשר מחליטים לארגן אירוע עם שף פרטי - חשוב להגדיר מראש אילו מנות או איזה סוג של מזון יכין השף. ישנם שפים המתמחים בכמה סוגים או טעמים וחשוב לדעת זאת מראש על מנת לפנות אל שף שיוכל לתת את המענה הדרוש. בין סוגים אלה ניתן כיום למצוא - מזון טבעוני או צמחוני, סושי, מזון איטלקי מובחר או כל מזון הנחשב לגורמה, יוקרתי ומיוחד.

מה להכין לקראת אירוע עם שף פרטי?

מטבע הדברים - אירוע עם שף פרטי צריך להתקיים במטבח רחב ידיים שבו השף יעמוד במרכז וכל המשתתפים יוכלו לראות בקלות גם אותו וגם את מה שהוא עושה. כאשר מבצעים מראש את הערכת כמות האוכל ומתייעצים עם השף לגביה מבעוד מועד הרי שלבטח הכמות תהיה מספיקה לכל המשתתפים ואף אחד לא יסיים את הערב כשהוא רעב או לא שבע. חשוב שבמטבח לא יהיו ממוקמים חפצים או אביזרים שעלולים להסתיר את פעולתו של השף וכדאי שהוא יגיע לפני האירוע על מנת לוודא שנוח לו לעבוד והמטבח מצויד בכל מה שדרוש לו.

ישנם אירועים שבהם השף הפרטי שמגיע פועל מאחורי הקלעים מבלי שהאורחים לוקחים חלק בהכנת הארוחה או צופים בה. השף מבשל את כל המנות במקום וכאשר מגיעים האורחים מוגש להם המזון - טרי וחם, מבלי צורך לחמם או מבלי שהמנות עמדו ללא שימוש או מאכל. במקרים אלה יגיע השף אל מקום האירוע כמה שעות לפני האורחים על מנת לארגן את עמדת העבודה שלו, להספיק לבשל וכמובן שכדאי שיהיה לו עודף זמן למקרים שבהם פעולות משתבשות או אורכות יותר זמן מהמצופה.

מה עוד נהוג להכין באירועים מסוג זה? 

כאשר מזמינים שף פרטי ליום הלדת, רוצים שהאוכל שיוגש לאורחים יהיה אוכל מיוחד, ברמה גבוהה ועשוי מחומרי גלם איכותיים ביותר, משל היו מקיימים את האירוע במסעדת גורמה. התפריט המתאים הוא בדרך כלל כולל מנות מהמטבח האיטלקי, הצרפתי או האסייתי והמנות יכולות להיות נדירות ומעניינות או שכיחות ואהודות. כאשר מבצעים את הערכת כמות האוכל כדאי מאד לקחת בחשבון שהאורחים ירצו לאכול יותר ממנה אחת ולשקלל זאת בעת רכישת המוצרים שאיתם יכין השף את הארוחה.

יש הבדל גדול בין קייטרינג לאירועים לבין שף פרטי המגיע אל מקום האירוע ומכין במקום את המנות שעליהן סוכם מראש. כאשר המזון מוכן במקום - אין תחליף לטריות ואין ספק שהאורחים יתפעלו מאד מצורת ההגשה ומאיכות המנות. אי אפשר יהיה להתעלם מהמנות האיכותיות וכל אחד ירצה להמשיך וליהנות מהאוכל המשובח.

צריכים עוד טיפים? יש עוד שאלות? צרו איתי קשר ואשמח לעזור!


תגיות - שף פרטי