חומרי גלם איכותיים לבישול ואפייה וההשפעה על התוצאה הסופית

כל מי שמכיר, אפילו במעט את עולם הבישול והאפייה יודע שמדובר בעצם בשני תחומים נפרדים שיש ביניהם הבדלים עצומים. בעוד בתחום הבישול יש מקום ואפשרות לבצע טעויות או לא לשמור על דיוק בכמויות, במרכיבים עצמם או שניתן מעט לשנות את המתכונים, הרי שבתחום האפייה כמעט ולא ניתן לעשות זאת, שכן כל שינוי - קטן ככל שיהיה עלול לשנות באופן מהותי את התוצר הסופי.

דבר חשוב נוסף הוא חומרי הגלם והמרכיבים הבסיסיים שבהם עושים שימוש. אם בבישול של מנות עיקריות או תוספות אפשר להתפשר על האיכות, הכמות או על המחיר של המרכיבים - הרי שבאפייה חשוב מאד לבחור בחומרי הגלם האיכותיים והמשובחים ביותר הקיימים והזמינים. כאשר עושים שימוש בחומרי גלם רגישים, כמו למשל מוצרי חלב לבישול ואפייה - חשוב אפילו יותר לשים את הדגש על האיכות שלהם ומומלץ לשים לב שיהיו טריים ככל האפשר.

שינוי קטן במתכון - הבדל עצום בתוצאה!

כאמור, עולם האפייה מתבסס באופן כמעט מוחלט על דיוק במרכיבים ובכמויות. סטייה קטנה בכמות של מרכיב זה או אחר עלולה לשנות לגמרי את התוצאה או פשוט להכשיל את התהליך כולו - התערובת לא תהיה אחידה, הבצק לא יתפח, הטעמים של תוספות שונות לא יורגשו במוצר המוגמר או שפשוט תתקבל עוגה, למשל - לא טעימה. מכיוון שהדיוק כל כך חשוב - זהו הסימן שנושא האפייה חשוב מאד ולא מומלץ להקל בו ראש. על אחת כמה וכמה כאשר עושים שימוש במוצרי חלב ויש לבדוק ולוודא שהם טריים וטעימים בטרם מתחילים את ההכנות.

מוצרי החלב שבהם עושים שימוש בהכנות של מנות רבות (עוגות וקינוחים לצד פשטידות ורטבים) יכולים לעשות את ההבדל בין מנה שהטעם שלה יהיה משמים ושגרתי לבין מנה שתגרום לכל מי שיטעם אותה להתפעל מהטעם העשיר ומהבחירה המעולה של חומרי גלם לצד תבליני וחומרי יסוד נוספים. מכיוון שאנשים אוהבים מאד לטעום מנות חדשות ובמקרים רבים הצלחתו של אירוע זה או אחר תימדד על פי מגוון המנות שתוגשנה והטעמים שלהן - יש להקפיד הקפדה יתרה על בחירת חומרי גלם משובחים ואיכותיים במיוחד.

למה כדאי לשים לב כאשר בוחרים מוצרי חלב לבישול או אפייה?

מכיוון כאמור שמדובר במוצרים שאינם נחשבים ליבשים חשוב להתייחס לכמה נתונים בטרם מחליטים על רכישה של מוצר זה או אחר:

  • מומלץ שתאריך התפוגה של המוצר יהיה רחוק ככל האפשר.
  • יש לוודא שהמוצר אכן מקורר ולא הייתה תקלה כך שניתן לחוש שאינו קר לגמרי.
  • עדיף לבחור במוצרים מוכרים ולא לנסות במתכון חדש מוצר שלא הייתה התנסות קודמת איתו.
  • עדיף לבחור במוצרים של חברה מוכרת בעלת מערך של שירות לקוחות ולא בחרה פחות מוכרת.
  • גם לאחר הרכישה - יש לעקוב אחר טריות המוצר ומצבו על מנת שלא לגלות ברגע האחרון כי הוא מקולקל או שנודף ממנו ריח רע.
  • מומלץ לרכוש את מוצרי החלב בסמוך למועד ההכנה וכך לא יהיה צורך לשנע אותם הביתה ולאחסן אותם, מה שיוריד את רמת הטריות שלהם.

כאשר נוהגים במשנה זהירות ותבונה במוצרי החלב אין ספק שיהיה קל הרבה יותר לעבוד איתם במטבח וגם להכין מהם שלל מנות ומאכלים. גם האורחים שאינם אניני טעם יוכלו להבחין במנות שעשויות ממוצרי חלב איכותיים וטריים לבין כאלה שהוכנו מבעוד מועד והמנות הטריות והמשובחות הן אלה שבזכותן האורחים ייהנו הרבה יותר בארוחה כולה.

אולי יעניין אותך גם:

על שירות השף המארח שלנו כבר שמעת? ליהנות מארוחת שף מפוארת ומיוחדת באווירה שונה. כנסו לפרטים!

נשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה והתייעצות. צרו קשר!